Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Kaynak Yöntemleri MTE 328 6 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SALİM ASLANLAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Endüstride kullanılan farklı kaynak yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulama, kullanım alanları ve bu kaynak yöntemlerinde karşılaşılan güçlükler hakkında bilgilendirme
Dersin İçeriği Endüstride kullanılan farklı kaynak yöntemlerinin tanıtılması ve uygulama, kullanım alanları hakkında ve Bu kaynak yöntemlerinde karşılaşılan güçlükler bilgi verilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı kaynak yöntemlerini birbirleriyle karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Kullanacağı malzeme cinsine göre kaynak yöntemi önerir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Farklı kaynak yöntemlerinde elde edilen kaynak dikiş geometrilerine ayar parametrelerininin etkilerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Tozaltı kaynak yönteminde kullanılan sarf malzemelerini kullanıldıkları yere göre sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Lazer kaynağı, plazma kaynağı, TIG kaynağını ve elektron ışın kaynağını birbiriyle karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Tasarıma uygun kaynak yöntemini önerir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
7 Bir kaynaklı bağlantının kullandığı kaynak yöntemine göre kaynak esnasında ve kaynaktan önce-sonra denetlemesini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
8 Kaynak yöntemlerini kullanım teknikleri açısından sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
9 Kaynak yöntemlerini Uygulama alanları açısından sınıflandırır. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tozaltı kaynak yöntemi ve uygulama alanları
2 Tozaltı kaynak yöntemi ve uygulama alanları
3 Lazer kaynak yöntemi ve uygulama alanları
4 Elektron ışın kaynağı ve uygulama alanları
5 Plazma kaynağı ve uygulama alanları
6 Sürtünme kaynağı ve uygulama alanları
7 Saplama kaynağı ve uygulama alanları
8 Dönel manyetik arkla basınç kaynağı ve uygulama alanları
9 Ultrasonik kaynak yöntemi ve uygulama alanları
10 Difüzyon kaynak yöntemi ve uygulama alanları
11 Elektro cüruf kaynak yöntemi ve uygulama alanları
12 Soğuk basınç kaynağı ve uygulama alanları
13 Patlatmalı kaynak yöntemi ve uygulama alanları
14 Dar aralık kaynak yöntemi ve uygulama alanları
Kaynaklar
Ders Notu [1] Doç.Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları
Ders Kaynakları [1] S.Anık, M.Vural, E.S.Anık, 000 Soruda Kaynak Teknolojisi
[2] İ.B.Eryürek, O.Bodur, A.Dikicioğlu,aynak Teknolojisinin Esasları, İstanbul 1996
[3] S.Anık aynak Tekniği el kitabı, İstanbul 1991
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki güncel bilgi ve becerileri içeren ders kitapları, uygu¬lama araç ve gereçleri ile diğer bilimsel kaynaklarla destekle¬nen ileri düzeyde uygulamaya yönelik bilgi ve becerilerine sahip olmak ve alanındaki temel kavramları kullanabilmek. Metal teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. Temel fen bilimlerine ait bilgilerini, metal teknolojileri alanındaki problemleri çözebilmede kullanabilme becerisine sahip olur.
2 Metal teknolojileri alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. Teknik resim temel kavramlarını bilmek, metal teknolojileri ile ilgili mesleki resimleri okuyabilmek ve bilgisayar programlarını kullanarak tasarım yapabilmek. Metal teknolojileri alanlarında kullanılan ölçü aletlerini tanıma, kavrama, bakım ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
3 Metal teknolojileri alanları ile ilgili sektörlerde üretim aşamalarını kavrayarak gerektiğinde iyileştirmeler önerebilmek. Kalite kontrol süreçlerini kavrayarak, imal edilen ürünün kalitesine yansıtabilme bilgisine ve becerisine sahip olmak. Metal teknolojileri ile ilgili üretim yöntemlerini tanıyabilir. X
4 Metalik malzemelerin birleştirilebilirliği hakkında gerekli teorik bilgileri kazanarak uygulama becerisini elde etmek, kaynaklı konstrüksiyonların kalite kontrolünü yapabilmek ve ortaöğretim düzeyinde uygulamalı ders verebilir. X
5 Oksi-gaz, elektrik ark, sert lehimleme ve gazaltı kaynak teknikleri hakkında teorik bilgilere ve uygulama yapabilme becerisine sahip olabilmek ve uygulamalı ders verebilmek. Kaynak makinelerinin mekanik arızalarını tespit ederek giderebilir.
6 Demir esaslı ve demir dışı metalik malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları çözebilecek bilgiye sahip olmak ve uygun kaynak yöntemi seçimini önerebilmek. Kaynaklı konstrüksiyonların gözle muayenesini yapabilme ve kaynak hatalarını tespit edebilir. X
7 Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili konularda tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. Bireysel veya kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi etkin kullanabilmek, iletişim becerisine sahip olmak, işyerini kendi bulunduğu konuma uygun olarak temsil edebilecek vasıflara sahip olmak, kurumsal ve teknik bilgileri elektronik ortamlarda paylaşarak takım çalışması yapmak, problem¬leri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8 Metal teknolojileri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. Alanına yönelik konularda bireysel olarak araştırmalar yapmak ve elde edilen bulguları rapor olarak sunabilmek. Sektördeki yenilikleri izleyerek, bu alanda yaşanan gelişmeleri değerlendirip elde edilen kazanımları kendi kurumuna uyarlayabilir.
9 Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak, bilişim ve iletişim teknolojile¬rini kullanabilmek, ofis yazılımlarını kullanabilmek, internet üzerinden veri alışverişi yapabilmek ve tasarım yazılımları ile ilgili AutoCad ve Solidworks gibi bilgisayar programlarını kullanabilir.
11 Mesleği ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, etik değerler, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
13 Metal Teknolojileri derslerini teorik ve uygulamalı olarak okutabilecek düzeyde mesleki bilgiye ve pedagojik formasyona sahiptir.
14 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir, öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmelerini sağlar. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır
15 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. Toplumun değerleri konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3