Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ritim Eğitimi ve Halk Oyunları | BEB 106 | 2 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dans çeşitleri ve temel tekniklerinin öğretilmesi, dans çeşitleri ve kullanılan müziklerin öğretilmesi, müzik, ritim ve koreografi uyumu, koreografi hazırlama – öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Ritim ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritim, melodi ve müzik seçimi, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, kompozisyonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dansın gelişimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Adım Tekniklerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
3 | Dansta müzik kullanımını bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Temel dans figürlerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | İleri dans figürlerini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Koreografi hazırlar | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ritim eğitimi ve dansın teorik temelleri | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
2 | Temel beden hareketleri | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
3 | Temel dans eğitimine ve temel dans figürlerine giriş | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
4 | Ritim eğitimi ve dansın temel teknikleri | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
5 | Dans eğitiminde ritm duygusu ve önemi, müzikle dans çalışılması | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
6 | Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
7 | Ara sınav | |
8 | Artvin yöresi ve oyunları hakkında genel bilgi, Atabarı Oyunu | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
9 | Düz horon oyunu | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
10 | Uzun Dere oyunu | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
11 | Kobak | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
12 | Döney oyunu | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
13 | Vazriya Düz Horonu | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
14 | Final | Kaynaklardan ilgili konuların okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | N.ÇIKIGİL.Ankara´da Dans G.UÇMAN-A.AGOPYAN. Elementer dans ritim ve hareket eğitimi F.DOĞAN. Sportif Ritmik Jimnastik. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dansın gelişimini bilir | |||||||||||||||
2 | Adım Tekniklerini bilir | |||||||||||||||
3 | Dansta müzik kullanımını bilir | |||||||||||||||
4 | Temel dans figürlerini bilir ve uygular | |||||||||||||||
5 | İleri dans figürlerini bilir ve uygular | |||||||||||||||
6 | Koreografi hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |