| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mikro Öğretim | EBB 016 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | MEHMET RAZGATLIOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. DURSUN AKSU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Mikro öğretim dersi, öğretmen adaylarının, öğretmenliğe başlamadan, simule edilmiş bir ortamda öğretim becerilerini sergilemesini ve değerlendirmesini sağlayarak gerçek sınıf ortamına hazırlanmalarını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikro öğretim tekniğine uygun dersi planlar. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 2 | Planladığı dersi uygulamasını yapar, kaydeder ve paylaşır. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösteri, | Performans Görevi, |
| 3 | Mikro öğretim uygulamasına yönelik akran ve öz değerlendirme yapar. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
| 4 | Değerlendirmeleri dikkate alarak öğretmenlik becerilerini geliştirir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikro öğretim tekniğinin tanımlanması | |
| 2 | Mikro öğretim yaklaşımları | |
| 3 | Mikro öğretim yaklaşımları | |
| 4 | Mikro öğretim tekniğinin faydaları ve sınırlılıkları | |
| 5 | Mikro öğretimimin uygulama ilkeleri | |
| 6 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 7 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 10 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 11 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 12 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 13 | Mikro öğretim uygulamaları ve değerlendirme | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mikro öğretim tekniğine uygun dersi planlar. |
| 2 | Planladığı dersi uygulamasını yapar, kaydeder ve paylaşır. |
| 3 | Mikro öğretim uygulamasına yönelik akran ve öz değerlendirme yapar. |
| 4 | Değerlendirmeleri dikkate alarak öğretmenlik becerilerini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 10 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||