| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama ve Geliştirme | EFG 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgi ve becerilerini uygulama dönüşümünü sağlayabilecek planlamaların yapılabilmesi. Geleceğe yön verebilecek mesleklerin, bireylerin kariyer planlamalarında yer verilmesinin sağlanması. |
| Dersin İçeriği | İş, meslek, kariyer ve uzmanlığın tanım bilgileri. Kariyer aşamaları ve her bir aşamanın temel bilgileri. Kariyer aşamalarının zamansal planlaması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders işlenişi ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması | |
| 2 | Temel kavram bilgileri | |
| 3 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (lineer olmayan ölçme ve değerlendirme) | |
| 4 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (yapay zeka) | |
| 5 | Geleceğe yön verecek öğretmenlik kariyer disiplin tanıtımı (makinaların iletişim dili olaraK "TÜRKÇE") | |
| 6 | Bireysel akılsal fonksiyonların kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 7 | Adaptif öğrenen sistemlerin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 8 | Kontrol teorilerinin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 9 | Operasyonel(verimlilik) araştırmanın kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 10 | Organizasyonun kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 11 | Enformasyon teorilerinin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 12 | Sibernetiğin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 13 | Sistem modellerinin kariyer aşalarındaki yeri ve önemi | |
| 14 | Kariyer planlaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis sistemi (dökümanlar) |
| Ders Kaynakları | Özenli, Sertaç (1999). İlmi Sohbetler Özenli, Sertaç (1994). İlim ve Teknolojinin Olumlu İlkeleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||