Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okuma ve Beyin SAU 755 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Doç.Dr. DURSUN AKSU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur Saydam

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı okuma-beyin ilişkisini dikkate alarak okumanın sağlıklı gelişimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Okuma ve beyin ile ilgili temel kavramları bilir.

Okumanın nörolojik sürecini inceleyerek okuma-beyin ilişkisini kavrar.

Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını bilir ve uygular.

Okuma atmosferi oluşturmak ve alışkanlığı kazanmak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav,
5 Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır. Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir.
2 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir.
3 Okumanın nöro-biyolojik süreçleri
4 Okumanın nöro-biyolojik süreçleri
5 Okumanın nöro-biyolojik süreçleri
6 Beyin temelli öğrenme ve okuma
7 Beyin temelli öğrenme ve okuma
8 Okuma sorunları ve çözüm yolları
9 Ara Sınav
10 Okuma sorunlarını ve çözüm yolları
11 Okuma sorunlarını ve çözüm yolları
12 Okuma atmosferi oluşturma
13 Okuma alışkanlığı kazandırma
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dehaene, S. (2014). Beyin Nasıl Okur. İstanbul: Alfa Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Okuma ve beyinle ilgili temel kavramları bilir.
2 Okumanın nöro-biyolojik süreçlerini kavrar.
3 Beyin temelli öğrenmenin okuma becerisinin gelişimine katkılarını bilir.
4 Okuma sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenir ve tasarlar.
5 Okuma atmosferi oluşturma ve okuma alışkanlığı kazanma yollarını araştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5