| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Medya ve Öğrenme | SAU 210 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal medyayı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Sosyal medya türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Sosyal öğrenme teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal medya kavramı | |
| 2 | Sosyal Medya türleri | |
| 3 | Sosyal ağlar | |
| 4 | Sosyal öğrenme teorileri | |
| 5 | Öğrenmenin sosyal biçimleri | |
| 6 | Gruplarda öğrenme | |
| 7 | Ağlarda öğrenme | |
| 8 | Kümelerde öğrenme | |
| 9 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Sosyal ağlar | |
| 10 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Mikrobloglar | |
| 11 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Döküman Paylaşım servisleri | |
| 12 | Eğitimde sosyal medya uygulamaları - Çokluortam paylaşım servisleri | |
| 13 | Yapılan uygulamaların sunumu | |
| 14 | Yapılan uygulamaların sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Teaching Crowds, Dron,J ve Anderson, J, Athabasca University Press, Athabasca |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sosyal medyayı tanımlar |
| 2 | Sosyal medya türlerini açıklar |
| 3 | Sosyal öğrenme teorilerini açıklar |
| 4 | Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar |
| 5 | Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 2 | 15 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||