Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu SAU 208 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALİ KIRKSEKİZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin derslerine hem teknolojiyi adapte ederek öğrenmeleri hem de ileride mesleki yaşamlarında öğrencilerine daha etkili bir öğrenme ortamının nasıl tasarımlanabileceğine ilişkin rehberlik yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Eğitimde, Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı, Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı, Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi, Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar, Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar, Teknopedagojik Eğitim, Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme, Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı, Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik ve Danışmanlık, Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi, Farklı Disiplinlerde Teknoloji Uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Eğitimde teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Proje / Tasarım,
2 2) Öğrenme nesnelerinin özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Proje / Tasarım,
3 3) Çevirimiçi öğrenme ortamı araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Proje / Tasarım,
4 4) Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesi geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
5 5) Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini uygular. Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Proje / Tasarım,
6 6) Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini değerlendirir. Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı
2 Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar
3 Teknoloji, pedagoji ve İçerik Çerçevesi
4 Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme
5 Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar
6 Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi
7 Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı
8 Farklı Disiplinlerde Teknoloji Uygulamaları
9 Ara Sınav
10 Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı
11 Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme
12 Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı
13 Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik ve Danışmanlık
14 Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Morrison, G.R. & Lowther, D.L. (2002). Integrating Computer Technology into the Classroom (2nd ed.). NJ: Merrill Prentice.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 1) Eğitimde teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
2 2) Öğrenme nesnelerinin özelliklerini bilir.
3 3) Çevirimiçi öğrenme ortamı araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır.
4 4) Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesi geliştirir.
5 5) Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini uygular.
6 6) Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 20
2. Proje / Tasarım 20
3. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 3 12 36
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5