| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gençlerle Sosyal Hizmet | SHB 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Gençlerle sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirmeden önce gençlerin içerisinde bulunduğu sorun alanlarını ortaya çıkarmak, sosyal politikaların ve mevcut kurumsal hizmetlerin yetersiz kaldığı noktalarda bu sorunlara sosyal hizmet perspektifinden çözüm yolları geliştirebilmektir. |
| Dersin İçeriği | Gençlik döneminin kavranması; gençlik sorunları ve politikaları; gençlere yönelik hizmetlerin verildiği sosyal hizmet kurumları, bu kurumların yapısı, yönetimi ve organizasyonu, organizasyonu; gençlere yönelik hizmetlerde sosyal hizmet uzmanlarının rolü ve sosyal hizmet müdahalesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İhtiyaç ve sorunlarını gözönünde bulundurup gençlere yönelik sosyal hizmet projeleri geliştirebilme yeteneği kazandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
| 2 | Gençlerle iletişim kurma ve çalışabilme becerisi geiştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Gençlik Sorunlarının çözümüne rehberlik etme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Vaka Yönetimi becerisi kazanma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bir gelişimsel dönem olarak gençlik I (fiziksel büyüme, cinsel olgunlaşma, dürtülerde artış, eyleme dönüklük, gelişimsel görevler, bilişsel gelişim, ahlaki gelişim) | |
| 2 | Dünyada ve Türkiyede gençlerin ihtiyaç ve sorunları | |
| 3 | Dünyada ve Türkiyede gençlik politikaları | |
| 4 | Gençlik Çağının Özellikleri, Gençlerde kişilik gelişimi, kimlik ve benlik oluşumu | |
| 5 | Sosyal hizmette gençlik refahı alanı (Kurumsal yapı, sorun alanları, yürütülen hizmetler, hedefler) | |
| 6 | Ergenlikte sosyalleşme, Ahlaki Gelişim ve Kuramları | |
| 7 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları I (Aile ve ergen danışma üniteleri) | |
| 8 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları II ( Yet. Yurt., Gençlik Merkezleri ) | |
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Bilgi teknolojisi, gençlik politikaları ve sosyal hizmet | |
| 11 | Genç Aile İlişkileri Ve Madde Kullanımı | |
| 12 | Gençlerle iletişim, Gençlerin İstismarı ve Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları | |
| 13 | Gençlikte Ruhsal, Duygusal Ve Sosyal Sorunlar | |
| 14 | Gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İhtiyaç ve sorunlarını gözönünde bulundurup gençlere yönelik sosyal hizmet projeleri geliştirebilme yeteneği kazandırma | ||||||||||
| 2 | Gençlerle iletişim kurma ve çalışabilme becerisi geiştirme | ||||||||||
| 3 | Gençlik Sorunlarının çözümüne rehberlik etme | ||||||||||
| 4 | Vaka Yönetimi becerisi kazanma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
| 1. Final | 45 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||