| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Doğal Afetler ve Sosyal Hizmet | SHB 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Doğal afet ve doğal afet esnasında sosyal hizmet uzmanlarının yapacakları hizmetlerle ilgili bilgiler amaçlamaktadır |
| Dersin İçeriği | Doğal afet tanımı ve çeşitleri, deprem, sel, kaza, savaş durumları ve sosyal hizmet, doğal afet esnasında yaşanan ruhsal, duygusal ve ekonomik sorunlar, sorunlar karşısındaki tepkiler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğal afetlerin neler olduklarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Doğal afet öncesi hazırlık konusunda bilgi sahibidir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Doğal afet anında ne yapması gerektiğini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Doğal afet esnasında nasıl hizmet etmek gerektiği konusunda bilgi sahibidir | Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Benzetim, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Doğal afet sonrası ne yapacağını bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav, |
| 6 | Afet esnasında ve sonrasında yaşanan panik konusunda insanlarla nasıl ilişki kurması gerektiğini bilir | Örnek Olay, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 7 | afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunda bilinçlidir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
| 8 | Toplumun afetlere hazırlıklı olması konusunda bilinçlendirme çalışmalarına önem vermesini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Doğal afet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | Doğal afet türleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | Dünyada ve Türkiyede bilinen doğal afetler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | Deprem esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 10 | Sel baskını esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | Kaza esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | Savaş esnasında yaşanan sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | Afet esnasında insanda meydana gelen ruhsal, duygusal ve ekonomik sıkıntılar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | Afet esnasında etkili sosyal hizmet müdahalesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğal afetlerin neler olduklarını bilir | ||||||||||
| 2 | Doğal afet öncesi hazırlık konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||
| 3 | Doğal afet anında ne yapması gerektiğini bilir | ||||||||||
| 4 | Doğal afet esnasında nasıl hizmet etmek gerektiği konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||
| 5 | Doğal afet sonrası ne yapacağını bilir | ||||||||||
| 6 | Afet esnasında ve sonrasında yaşanan panik konusunda insanlarla nasıl ilişki kurması gerektiğini bilir | ||||||||||
| 7 | afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunda bilinçlidir | ||||||||||
| 8 | Toplumun afetlere hazırlıklı olması konusunda bilinçlendirme çalışmalarına önem vermesini bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||