Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grup ve Toplumla Sosyal Hizmet | SHB 304 | 6 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette grup ve toplumla müdahale süreci ve müdahale sürecinin aşamaları hakkında bilgi ve uygulamalar konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Sosyal hizmette grupla ve toplumla müdahale süreci, sosyal hizmet uygulamasının aşamaları; mezzo, makro düzeyde. Müracaatçı ile karşılaşma, bilgi toplama ve analiz, planlama, doğrudan ve dolaylı müdahale, değerlendirme, sonlandırma ve izleme detaylı bir şekilde tartışılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müdahale konusundaki bilgileri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Genelci sosyal hizmet ve süreç basamaklarını tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Sosyal hizmet müdahalesinin aşamalarını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Müracaatçı ile karşılaşma aşamasında ne yapması gerektiğini tasarlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Bilgi toplamada tekniklerini sıralar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Planlama yapabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Vakalara doğrudan ve dolaylı müdahale eder | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Vakaları değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
9 | Vakaları sonlandırır, sonucu izler | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
10 | Vakaları yönetir, uygulama yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grubun Doğası ve Yapısı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Grup Çeşitleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Grupla Psikolojik Danışma ve Etik | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Grubun Planlaması ve Oluşturulması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik ve Lider Becerileri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Grupla Psikolojik Danışmada Kuramsal Yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri, Ankara: SHUDER Yayını. |
Ders Kaynakları | Ayhan Demir, Selda Koydemir (2016) Grupka psikolojik Danışma ISBN 978-605-364-195-7. Pegem Yayınları. Ankara. Sheafor ve Horejsi, Sosyal Hizmet Uygulaması, Nika Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |