Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi ve Psikiyatrik Sosyal Hizmet | SHB 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sosyal hizmetin tıbbi ve psikiyatrik hizmetleriyle ilgili bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tibbi ve psikikiyatrik sosyal hizmetin tanımı, tarihi gelişimi, hastalar ve hasta hakları, hastaların karşılaştığı sorunlar, hastalıkların psiko sosyal boyutları, ruh hastalıkları, ruh hastalıklarıyla ilgili politikalar, hizmet modelleri, ekip çalışması ve sosyal hizmet modellerinin rolü ve önemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi sosyal hizmeti tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Hastaların sosyal durumu ve haklarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Hastaların karşılaştığı sosyal sorunları sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Hastanelerde tıbbi sosyal hizmetin uygulamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Psikiyatrik sosyal hizmeti tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Kişilik bozuklukları ve ruh hastalıkları konusunda nelerin yapılması gerektiğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Ruh hastalıklarına yönelik sağlık politikalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Psikiyatrist ile sosyal hizmet uzmanının ekip halinde çalışmasını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi ve psikiyatrik sosyal hizmet | Önerilen kaynakları takip etme |
2 | hastalar ve hasta hakları | Önerilen kaynakları takip etme |
3 | Hastaların karşılaştığı sorunlar | Önerilen kaynakları takip etme |
4 | Hastalıkların psiko sosyal boyutu | Önerilen kaynakları takip etme |
5 | Hastane ve toplum ortamlarında tıbbi sosyal hizmet uygulamaları | Önerilen kaynakları takip etme |
6 | Hastalara ve ailelerine yönelik sosyal hizmet müdahalesi | Önerilen kaynakları takip etme |
7 | Ruh hastalıkları | Önerilen kaynakları takip etme |
8 | Ruh hastalarının karşılaştığı sorunlar | Önerilen kaynakları takip etme |
9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynakları takip etme |
10 | Ruh hastalarına yönelik sağlık politikaları ve hizmet modelleri | Önerilen kaynakları takip etme |
11 | ekip çalışması ve sosyal hizmet uzmanının rolü ve önemi | Önerilen kaynakları takip etme |
12 | Psikiyatrik sosyal hizmetintemel ilkeleri | Önerilen kaynakları takip etme |
13 | Psikiyatrik sosyal hizmetin uygulamaları | Önerilen kaynakları takip etme |
14 | Psikiyatrik sosyal hizmetin esasları | Önerilen kaynakları takip etme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Danış, M. Z. vd (2008)."Reflections of Neo-Liberal Policies on Health-Care Field and Social Work Practices Directed Towards the Empowerment of Person with Chronic Illness and His/Her Family in the Globalization Process", World Applied Sciences Journal, 5 (2): 224-235. |
Ders Kaynakları | Duyan, V. (1996). Tıbbi Sosyal Hizmet (Sağlıkta Psiko-Sosyal Boyut), Ankara. Arıkan, Ç., Dilek, L. (1996). Ruh Hastalıklarının Tedavisinde Psiko-Sosyal Boyut, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Ödev | 15 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 18 | 18 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |