Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görüşme ve Rapor Yazma Teknikleri SHB 222 4 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

 

Önerilen Seçmeli Dersler

 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü MEHMET AYKUL
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRET EFE, MEHMET AYKUL,
Dersin Yardımcıları

 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencinin mesleki ve akademik rapor yazma, yayın hazırlama ve görüşme teknikleri bilgi ve becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Etkili görüşme teknikleri, bir raporun nasıl hazırlanacağı, rapor yazım kural ve teknikleri, etkili iletişim becerilerini kullanma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencinin sosyal hizmet alanında etkili rapor yazma ve sunum yapma becerisi edinmesi beklenmektedir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etkili sunuşun tanımı, kapsam ve amaçları Önerilen kaynakları takip etme
2 Etkili rapor yazmanın tanımı, kapsam ve amaçları Önerilen kaynakları takip etme
3 Sosyal inceleme ve değerlendirme raporunun yazımı Önerilen kaynakları takip etme
4 Mesleki ve akademik rapor ve yayın hazırlamanın yöntem ve teknikleri Önerilen kaynakları takip etme
5 Elektronik sunu programı ve araçları. Önerilen kaynakları takip etme
6 Örnek sunumların hazırlanması Önerilen kaynakları takip etme
7 Örnek sunumların hazırlanması Önerilen kaynakları takip etme
8 Rapor Yazım Teknik ve Kuralları ile bir sunumun yazılı hale getirilmesi Önerilen kaynakları takip etme
9 Vize Önerilen kaynakları takip etme
10 Etkili iletişim becerileri Önerilen kaynakları takip etme
11 Başarılı sunum teknikleri ve etkili kullanımı. Önerilen kaynakları takip etme
12 Beyin fırtınası, rol - playing, drama ve canlandırma gibi eğitim ve öğretim tekniklerini kullanma Önerilen kaynakları takip etme
13 Öğrenci gruplarının sunumu Önerilen kaynakları takip etme
14 Öğrenci gruplarının sunumu Önerilen kaynakları takip etme
Kaynaklar
Ders Notu

 

Ders Kaynakları

1. BINGAMAN, E. Christine. (Çev.E.Tuşkan) .Etkili Sunuş. Rota Yayıncılık, 1993.
2. SÖKMEN, Alev. ve Oya GÜNDÜZ. Uygulamalı Örneklerle Bilgisayar Kullanımı. Detay Yayıncılık.2006.
3. DEMİREL, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Öğretme Sanatı. PEGEM Yayıncılık. 2006.
4. BRADBURY, Andrew. (Çev. H. Elçi). Değişen Dinamikleri Yakalamak İçin Başarılı Sunum Teknikleri. Kaizen Yayıncılık. 2006.
5. ÖZVARIŞ, Şevkat, B. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayını, 2001.
6. DAY, Robert A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır? TÜBİTAK yayınları.
BALTAŞ, Zuhal. (2004). İz Bırakan Sunuş. Remzi Yayınları.

7. https://akdenizram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/33/11/967810/dosyalar/2015_05/14020208_istismargrmekitap.pdf

8. NASW Etik Kurallar

9. KÜÇÜK, M., ÖZDEMİR, A.A., DOĞAN, M. ve ŞAHİN, D. (2013). Görüşme Teknikleri. Anadolu Üniversitesi

10. KADUSHIN,A. (2016). Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri. Nika Yayınları

11. TURAN, N. (2012). Birey ve Aileler ile Sosyal Hizmet. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkezi Yayın No: 021

12. SHEAFOR, B., HOREJSI, C. (2012). Sosyal Hizmet Uygulaması. Temel Teknikler ve İlkeler. Nika Yayınları

13. DUYAN, V. (2012). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. Shuder Genel Merkezi Yayın No:20

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 2 15 30
Kısa Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6