Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Suçluluk ve Sosyal Hizmet | SHB 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumun düzen ve refahını sağlamak için, toplumu oluşturan bireyleri suça yönelten sebepleri ortaya koymak ve mümkün mertebe suçun önlenmesi için gereken tedbirleri almak ve uygulamak; suçlu kitlenin toplumla kaynaşmasını sağlamak için sosyal hizmet alanında rehabilite edici unsurları kullanmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | "Çocuk Hakları Sözleşmesi" ve "İnsan Hakları Bildirgesi" bağlamında suça yönelen çocuk, genç ve yetişkinlerin hakları ve ihtiyaçları. Makro, mezzo, mikro düzey sosyal sistemlerle ilişkili olarak suçluluğun nedenleri. Bütüncü (generalist) sosyal hizmet yaklaşımı içinde çocuk, kadın ve yetişkin suçluluğuna müdahale. Çocuk ve ceza adaleti sistemlerinin özellikleri ve refah, eğitim, sağlık ve sosyal güvenlik sistemleriyle ilişkileri. Çocuk genç, kadın ve yetişkin suçlularla önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modelleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suç ve suçluluğu ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Suç ve suçluluğun anlamlarını analiz eder | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
3 | Bireyleri suça iten sebepleri açıklar | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlar | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
5 | Sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklar | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Suçlu bireylerin topluma uyumunu analiz eder | Grup Çalışması, Rol Oynama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
7 | Suça itilmiş bireylerin haklarını açıklar | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Suç ve cezanın adalet sistemindeki dengesini analiz eder | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve tanıtım | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Sapma, suç ve kriminoloji kavramları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Suçlu davranışın ölçülmesi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Suçlu davranışın açıklanması | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Suç ve suçluluk kuramları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Suç türleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Suç türlerinin Dünya´da ve Türkiye´deki dağılımı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Suçu etkileyen faktörler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | |
10 | Suçluluk ve sosyal hizmet ilişkisi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Suça ve suçluluğa yönelik sosyal hizmet müdahalesi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Suçu önlemede sosyal hizmetin rolü | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Suça bulaşmış kişilere yönelik sosyal hizmet faaliyetleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Kadın ve yetişkin suçlularla önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modelleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Tülin İçli, Kriminoloji, Seçkin Yayıncılık, 2007. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |