Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
School Socıal Work SHB 415 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Social service knowledge while using her methods school-family and/or a student a source effective to the problems solutions develop.
Dersin İçeriği A school and a family and a student and education, the social service relation is set up.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 They recognize A school and school social service. Lecture, Brain Storming, Case Study, Self Study, Problem Solving, Question-Answer, Discussion, Group Study, Testing, Homework,
2 The expert and effective communication sets up student needs. Lecture, Brain Storming, Question-Answer, Discussion, Case Study, Self Study, Group Study, Homework, Testing,
3 A family -a school -the student uses her relations while becoming aimed to the aim Self Study, Question-Answer, Discussion, Simulation, Role Playing, Group Study, Lecture, Testing, Homework,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 School Social Workers: History, Roles, and Functions.
2 The Social Organization and Political Environment of the School
3 Student’s Problems and Needs
4 Necessary Background for Helping Students
5 Building Relationship with All Relevant Systems
6 The Biopsychosocial Assesment of the Students
7 Contracting, Planning-Interventions, and Tracking Progress.
8 Working with the Family
9 Exam
10 One-to-One Work with the Students
11 School Based Interventions
12 Students in Divorcing and Reconstituted Families
13 Student in Substone-Abusing Families
14 Students Victims and Witnesses of family and Community Violence…
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Ünite 14-Öğrenci Ve Sistem Odaklı Müdahalelerin Değerlendirilmesi 0,78 MB
0 Ünite 1-Türkiye Okullarında Temel Konular 0,69 MB
0 Ünite 2-Okul Sosyal Hizmeti Tarihi Gelişme Ve Uygulamalar 0,88 MB
0 Ünite 3- Okul Sosyal Hizmet Uygulamalarını Düzenleyen Bir Yaklaşım Ekolojik Perspektif 0,83 MB
0 Ünite 4-Okulun Politik Çevresi Ve Sosyal Organizasyonlar 0,93 MB
0 Ünite 5-Öğrenci Hakları ve Öğrenci Davranışlarının Kontrolü 0,73 MB
0 Ünite 6- Dışa Dönük Davranış Problemleri 0,79 MB
0 Ünite 7-İçe Dönük Davranış Problemleri 0,87 MB
0 Ünite 8-Sosyal Problemler 0,69 MB
0 Ünite 9-Özürlü Olan Çocuklar 1,38 MB
0 Ünite 10- Hassas Öğrenci Grupları Yararına Yapılan Müdahaleler 0,81 MB
0 Ünite 10- Hassas Öğrenci Grupları Yararına Yapılan Müdahaleler 0,81 MB
0 Ünite 11- Okul Temelli Önleme Programları 0,78 MB
0 Ünite 12-Danışmanlar Ve Takım Üyeleri Olarak Okul Sosyal Hizmet Uzmanları 0,61 MB
0 Ünite 13-Okulların Yapılandırılmasında Ebeveynlerin Ve Toplumun Dâhil Edilmesi 0,78 MB
0 2. Ödev Okul SH çalıştığı Dezavantajlı Gruplar 0,03 MB
0 1. Okul Sosyal Hizmeti Grup Ödevi 0,02 MB
0 Ünite 14-Öğrenci Ve Sistem Odaklı Müdahalelerin Değerlendirilmesi 0,78 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Has professional knowledge, can use theoretical knowledge in the work environments, has skills for human relations and communication, can work in team. X
2 Has qualification of organizer, planner, educator and researcher to materialize social work applications in urban and rural areas, public and private sector and nongovernmental organizations. X
3 Recognizes and knows risk groups in Turkey and in the world. X
4 Can coordinate protective-preventive, developing-changing, therapeutic-rehabilitative works to deal with the risks. X
5 Has skills to consulate the risk groups. X
6 Has knowledge about the reasons in existence of risk groups (child, elderly, disabled, faily, woman, group). X
7 Knows well the current public law and professional legislation and can interpret and apply the legislation when it is necessary X
8 Knows the intervention techniques for children with need of protection, youth, disabled, elderly, women and family. X
9 Has skills to consulate for children, youth, disabled, elderly, women and families.
12 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 1 16
Mid-terms 1 10 10
Assignment 1 10 10
Performance Task (Laboratory) 1 10 10
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,12
Dersin AKTS Kredisi 5