Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Sosyal Hizmeti SHB 415 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Sosyal Hizmet bilgi ve yöntemlerini kullanarak okul-aile ve/veya öğrenci kaynaklı sorunlara etkili çözümler geliştirir.
Dersin İçeriği Okul, aile , öğrenci, eğitim, sosyal hizmet ilişkisinin kurulması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul ve okul Sosyal Hizmetini tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Öğrenci ihtiyaçlarını bilir ve etkili iletişim kurar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Ödev, Sınav,
3 Aile - Okul Öğrenci ilişkilerini amaca yönelik olarak kullanır. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Rol Oynama, Grup Çalışması, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul Sosyal Hizmeti, Tarihi, Roller ve Fonksiyonlar
2 Sosyal Örgütler ve Siyasal Okul Çevresi
3 Öğrencilerin Sorunları ve Gereksinimleri
4 Öğrencilere Yardım Edebilmek İçin Gerekli Yetenek ve Bilgiler
5 İlgili tüm Sistemlerle Aile ve akrabalık İlişkilerinin Yapılandırılması
6 Öğrencilerin Biyolojik-Psikolojik ve Sosyolojik Değerlendirilmesi
7 Anlaşma, Uzlaşma ve Aracılık Tasarımı ve Gelişimin İzlenmesi.
8 Aileyle Çalışma
9 Ara Sınav
10 Öğrenci ile Teke-Tek Çalışma
11 Okul Merkezli Müdahale
12 Boşanan ve Yeniden Kurulan Ailelerdeki Öğrenciler
13 Ailelerince Taciz edilen ve Kötü Muamele Gören Öğrenciler
14 Kurban Çocuklar ve Aileleri ve toplum tarafından Şiddet gören Öğrenciler
Kaynaklar
Ders Notu Nancy Boyd (2003), Social Work Practice with Children, The Guilford Press, New York.
David R. Dupper (2002), School Social Work, John Wiley and Sons Inc. , New Jersey.
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Ünite 1-Türkiye Okullarında Temel Konular 0,69 MB
0 Ünite 2-Okul Sosyal Hizmeti Tarihi Gelişme Ve Uygulamalar 0,88 MB
0 Ünite 3- Okul Sosyal Hizmet Uygulamalarını Düzenleyen Bir Yaklaşım Ekolojik Perspektif 0,83 MB
0 Ünite 4-Okulun Politik Çevresi Ve Sosyal Organizasyonlar 0,93 MB
0 Ünite 5-Öğrenci Hakları ve Öğrenci Davranışlarının Kontrolü 0,73 MB
0 Ünite 6- Dışa Dönük Davranış Problemleri 0,79 MB
0 Ünite 7-İçe Dönük Davranış Problemleri 0,87 MB
0 Ünite 8-Sosyal Problemler 0,69 MB
0 Ünite 9-Özürlü Olan Çocuklar 1,38 MB
0 Ünite 10- Hassas Öğrenci Grupları Yararına Yapılan Müdahaleler 0,81 MB
0 Ünite 11- Okul Temelli Önleme Programları 0,78 MB
0 Ünite 12-Danışmanlar Ve Takım Üyeleri Olarak Okul Sosyal Hizmet Uzmanları 0,61 MB
0 Ünite 13-Okulların Yapılandırılmasında Ebeveynlerin Ve Toplumun Dâhil Edilmesi 0,78 MB
0 2. Ödev Okul SH çalıştığı Dezavantajlı Gruplar 0,03 MB
0 1. Okul Sosyal Hizmeti Grup Ödevi 0,02 MB
0 Ünite 14-Öğrenci Ve Sistem Odaklı Müdahalelerin Değerlendirilmesi 0,78 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi X
2 Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması X
3 Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi X
4 Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi X
5 İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi X
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi X
8 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci X
9 Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık
10 Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5