Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Hanları | SAN 240 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERKAN ATAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Anadolu Selçuklu ve Beylikler döneminde inşa edilen hanları öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Anadolu Selçuklu ve Beylikler döneminde inşa edilen hanların plan, süsleme ve malzeme-teknik özellikleri anlatılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili yapılan araştırmalara hakim olur | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Anadolu'da Selçuklu dönemi hanlarının plan tiplerini tanır. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Anadolu'da Selçuklu dönemi hanlarının yapılış amaçlarını kavrar. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Anadolu'da ana yol güzergahlarını tanır. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Beylikler dönemi hanlarının plan, mimari ve süsleme özelliklerini tanır. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Beylikler dönemi hanlarının yapılış amaçlarını kavrar. | Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türklerde han mimarisi | |
2 | Anadolu Selçuklu hanlarına giriş. | |
3 | Kapalı tip hanlar | |
4 | Kapalı tip hanlar | |
5 | Açık tip hanlar | |
6 | Eş odaklı tip hanlar | |
7 | Karma tip hanlar | |
8 | Karma tip hanlar | |
9 | Karma tip hanlar | |
10 | Anadolu'da beylikler dönemi sanatına giriş | |
11 | Beylikler döneminde han mimarisi | |
12 | Beylikler dönemi hanları | |
13 | Beylikler Dönemi hanları | |
14 | Beylikler dönemi hanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akalın (Eryavuz), Ş. (2002). “Kervansaray”. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yay., 25, 299-302. Altun, A. (1989). “Alara Hanı”. Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yay., 2, 341. Baş, A. (1989). Beylikler Dönemi Hanları, Doktora Tezi, Konya. Erdmann, K. (2018, Aralık). “Alanya Yakınlarındaki Kargı Han”. SDÜ Fen Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Çev. Mehmet Uysal ve Muhammet Güçlü. 18, 247-256. Eravşar, O. (2017). Yolların Tanıkları Anadolu Selçuklu Hanları. Eskişehir: Konya Aydınlar Ocağı. Ünal, R. H. (2010, 1 Nisan) “Antalya-Korkuteli Kervan Yolu Üzerinde Bilinmeyen Üç Han”. Sanat Tarihi Dergisi. 19, s. 57-99. Tuncer, O. Cezmi , “Niğde Aksaray Sultan Hanında Bazı İzlerin Değerlendirilmesi” Önasya, Sayı 72, Ankara, 1971, s. 10-11. Turan, O. Selçuklular Zamanında Türkiye, İstanbul 1993, s. 396 Tükel Yavuz, A. Anadolu’da Eşodaklı Selçuklu Hanları. (ts). Erişim adresi: http://jfa.arch.metu.edu.tr/ archive/0258-5316/1976/cilt02/sayi_2/187-204.pdf (17.06.2019). Tükel Yavuz, “Anadolu Selçuklu Dönemi Hanları ve Posta-Menzil-Derbent Teşkilatları”, Prof. Dr. Doğan Kuban’a Armağan, İstanbul 1996, s. 25.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |