Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzecilik | SAN 405 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat Alkan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müze tanımı ve tarihsel gelişiminden başlanarak müzelerin önemi fonksiyonları, işleyişi gibi konularda sınıf ve müze ortamında detaylı anlatımlar ile müzelerin öneminin öğrencilere aktarılması ve müze bilincinin oluşturulması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Müzelerin önemi, misyonu, görevleri, işleyişi, eski eserlerin korunması ve onarımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzelerin tarihi süreç içindeki gelişimlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Müzelerin bilimsel ve toplumsal amaçlarını bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Müzeye kazandırılacak eserin belirlenme ölçütlerini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Eski eserlerlerin korunması ile ilgili tedbir önerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Müze bilincinin uyandırılmasında etkin olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Yurtiçi ve yurtdışı müzelerini karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
7 | Müze ve eski eserler mevzuatını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzenin tanımı, tarihçesi ve çeşitleri | |
2 | Türk müzeciliğinin tarihçesi | |
3 | Türk ve dünya müzeleri | |
4 | Sergilemenin esasları | |
5 | Sergileme salonlarının özellikleri | |
6 | Müzenin bölümleri | |
7 | Müzeler ve eğitim | |
8 | Müze gezisi / saha çalışması | |
9 | Ara sınav | |
10 | Taşınmaz kültür varlıkarının belgelenmesi ve envanterlenmesi | |
11 | Sergilenen eserlerin bakım ve onarımı | |
12 | Kültür varlıklarının korunması | |
13 | Kültür varlıkları ile ilgili mevzuat | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | ARIK R.Oğuz., Türk Müzeciliğine Bir Bakış, İstanbul, 1953. CEZAR Mustafa., Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, İstanbul, 1972. ÖNDER Mehmet., Türkiye Müzeleri, Ankara, 1977. ATASOY Sümer, Müzeler ve Müzecilik Bibliyografyası, İstanbul, 1979. ARTUN Ali., Sanaçı Müzeleri, İstanbul, 2005 ATAGÖK Tomur., Yeniden Müzeciliği Düşünmek, İstanbul ,1999 ATASOY YAVUZOĞLU Nazan., Müzelerimizdeki Eğitime Yönelik Çalışmaların İrdelenmesi, Kuruluşunun 150. Yılında Türk Müzeciliği Sempozyumu III Bildirileri, Ankara, 1997, 104-112. ATASOY Sümer., Müzelerimizde Sergileme Sorunları 4. Müzecilik Semineri, Bildiriler, İstanbul 1999, s.51-52. ECO Umberto , Bir Müze İçin Öneriler, Sanat Dünyamız, S.18 / 53 (1993) s. 8-12. ERGEÇ Rifat., Müzeler ve Müzecilik, Gaziantep, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |