| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Antik Anadolu Kentleri | SAN 330 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Antik dönemde Anadolu´da kurulan yerleşimlerin tanıtılması | 
| Dersin İçeriği | Anadolu´daki Antik kentler ve kentsel dönüşüm. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Antik Anadolu coğrafyasının sınırlarını çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Kentlerdeki mimari yapıları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Bölgesel üslupları tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Antik çağ kentlerinin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, | 
| 5 | Komşu kentlerle karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Antik kent kazılarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Antik Anadolu Coğrafyası | |
| 3 | İyon kentleri (Ephesos, Miletos ve Samos) | |
| 4 | İyon kentleri (Kolofon, Priene, Smyrna | |
| 5 | Likya kentleri (Patara, Xsantos, Myra) | |
| 6 | Lidya kentleri (Sard, Thyateira) | |
| 7 | Frig kentleri (Aizonai, Hierapolis, Gordion) | |
| 8 | Misya kentleri (Pergamon, Bergama, Kyzikos) | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Kilikya kentleri (Antiokheia, Aphrodisias) | |
| 11 | Troya antik kenti | |
| 12 | Kazılar ve Yüzey Araştırmaları | |
| 13 | Çevre kültürlerle Etkileşim | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından bildirilecektir. | 
| Ders Kaynakları | R. E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, çev. Nur Nivren, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1986. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Antik Anadolu coğrafyasının sınırlarını çizer | |||||||||||
| 2 | Kentlerdeki mimari yapıları tanır | |||||||||||
| 3 | Bölgesel üslupları tasvir eder | |||||||||||
| 4 | Antik çağ kentlerinin özelliklerini bilir | |||||||||||
| 5 | Komşu kentlerle karşılaştırır | |||||||||||
| 6 | Antik kent kazılarını öğrenir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 20 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | 
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 | 
| Ödev | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 14 | 14 | 
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||