| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ortaçağ Avrupa Sanatı | SAN 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Ortaçağ Avrupası kültür ve sanatı eserlerden yola çıkılarak öğretilir |
| Dersin İçeriği | Avrupa kültür ve sanatının oluşumunu sağlayan uygarlıklar, tarihi coğrafyaları içinde tanıtılır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ortaçağ kültürünü tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Toplum sanat ilişkisini sorgular | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Ortaçağ mimarisini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Ortaçağ resim ve heykelini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Ortaçağa ait sanat eserini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavimler Göçü ve sonuçları | |
| 2 | Ortaçağda felsefe ve sanat | |
| 3 | Ortaçağ´ın toplumsal açıdan irdelenmesi | |
| 4 | Karolanj dönemi Resim Sanatı | |
| 5 | Karolanj dönemi Mimarisi | |
| 6 | Otto Dönemi Resmi | |
| 7 | Otto Dönemi Mimarisi | |
| 8 | Romanesk Dönem Mimarisi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Romanesk Dönem Resmi | |
| 11 | Romanesk Dönem Heykeli | |
| 12 | Gotik Dönem Resmi | |
| 13 | Gotik Dönem Mimarisi | |
| 14 | Gotik Dönem Heykeli |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Gombrich, EH., (1993),Sanatın Öyküsü, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ortaçağ kültürünü tanır | |||||||||||
| 2 | Toplum sanat ilişkisini sorgular | |||||||||||
| 3 | Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir | |||||||||||
| 4 | Ortaçağ mimarisini öğrenir | |||||||||||
| 5 | Ortaçağ resim ve heykelini bilir | |||||||||||
| 6 | Ortaçağa ait sanat eserini tanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||