Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aile Felsefesi FEL 232 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Baskın hale gelen birey ve özne olma kavrayışlarının türsel varoluşumuz için gerekli olan kurumların önüne geçmiş olması dolayısıyla ailenin önemini felsefenin gündemine taşımak.

Dersin İçeriği

  -Ailenin felsefe değeri

  -Aile ve dinler

  -Aile hakkında felsefe tarihindeki görüşler

  -Aile felsefesinin sosyolojik ve antropolojik yaklaşımdan farkı

  -Aile ve insanın inşası

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aile kavramına felsefi yaklaşım ile diğer yaklaşımlar arasındaki farkı kavrar. Anlatım, Sınav,
2 Aile kavramının felsefe tarihinde filozoflarca nasıl ele alındığını öğrenir. Tartışma, Sınav,
3 Ailenin insan olma sürecindeki önemini kavrar. Beyin Fırtınası, Ödev,
4 Ailenin değer eğitimindeki önemine ilişkin farkındalık oluşturur. Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aile nedir? Kurumsal bakımdan ailenin somut görünümü
2 Aile felsefesi ile sosyolojik ve antropolojik yaklaşımlar arasındaki ayırım.
3 Dinler ve aile
4 Dinler ve aile
5 Filozoflar ve aile, felsefe tarihinde aile ile ilgili genel yaklaşımlar: İlkçağ
6 Filozoflar ve aile, felsefe tarihinde aile ile ilgili genel yaklaşımlar: Ortaçağ
7 Filozoflar ve aile, felsefe tarihinde aile ile ilgili genel yaklaşımlar: Modern zamanlar
8 İnsanın olmanın aile ile ilişkisi: Ailenin kazandırdığı nitelikler.
9 Değerlendirme
10 Aile ve kendi olma bilincinin inşaası: Benlik kazanımı
11 Ailenin varoluşsal değeri
12 Aile ve dil
13 Aile ve Değerler: İyi, Güzel ve Doğru
14 Aile ve Öteki: Barış ve Savaş
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları ders esnasında verilecektir.

Ders Kaynakları

Kınalızade Ali- Ahlak-ı Alai,1540

B.Russel-Evlilik ve Aile,1985

Çiğdem Kağıtcıbaşı: Kültür Bağlamında İnsan ve Aile 1990

-------------------------- :Benlik aile Ve İnsanın Gelişimi 1990

Aile nedir. / İhsan Sezal ; ed. Ahmet Kot. -- Ankara : Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, 1992

Aile ahlaki felsefe musahebeleri. / Paul Janet ; çev. Halil Türkmen

Aile yazıları : temel kavramlar yapı ve tarihi süreç. / der. Beylü Dikeçligil, Ahmet Çiğdem. -- Ankara : Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, 1991Kadir Canatan-Ergun Yıldırım: Aile Sosyolojisi

P.Gökçe: Aile Tipleri ve Aile Tipleri Üzerine İnceleme

Beşir Atalay: Türk Aile Yapısı Araştırması

Aile hukuku. / Hüseyin Hatemi, Rona Serozan.

Aile ilişkileri / Rezan Şahinkaya 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
4. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 4 3 12
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4