Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | FEL 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL, Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Doç.Dr. ELİF ERGÜN, Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ, Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN, Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, Arş.Gör.Dr. ONUR KABİL, Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE, Öğr.Gör. YUSUF TURAN, Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefi metinler hazırlamasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir çalışma hazırlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Araştırma sonucu elde edilen verileri kullanmak suretiyle oluşturulan bir tezi, sistemli ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade etme yeteneği kazanır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Tutarlı, eleştirel, yöntemli ve kavramsal düşünebilir; ayrımlar yapabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
4 | Disiplinler arası bilgiyi kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
5 | Tartışma, | Sözlü Sınav, | |
6 | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
2 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
3 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
4 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
5 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
6 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
7 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
8 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
9 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
10 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
11 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
12 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
13 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
14 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, 2015. |
Ders Kaynakları | Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir araştırma yapabilir. | ||||||||||||
2 | Araştırma sonucu elde edilen verileri kullanmak suretiyle oluşturulan bir tezi, sistemli ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade etme yeteneği kazanır. | ||||||||||||
3 | Tutarlı, eleştirel, yöntemli ve kavramsal düşünebilir; ayrımlar yapabilir. | ||||||||||||
4 | Disiplinler arası bilgiyi kullanır. | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 12 | 192 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 261 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |