Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Düşüncesinde Tasavvuf | FEL 305 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvufa özgü kavram ve fikirler ile önemli mutasavvıfların görüşlerinin ana hatlarıyla tanıtılması |
Dersin İçeriği | İslam ilimleri ve İslam Tarihi içerisinde tasavvufun yeri, Tasavvufî düşüncenin ana kavramları, İbn Arabinin görüşleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvufî düşüncenin oluşumunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Kaynaklar ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Belli başlı mutasavvıfların görüşlerinin kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Tasavvufun güncel problemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Tasavvufi düşünceyi diğer alanlarla karşılatırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam İlimleri ve Tasavvuf | |
2 | İslam İlimleri ve Tasavvuf | |
3 | Genel olarak tasavvuf ve İslam tarihi | |
4 | İlk sufiler | |
5 | Tasavvufun ana kavram ve temelleri | |
6 | Tasavvufun ana kavram ve temelleri | |
7 | Tasavvuf ekolleri | |
8 | İbn Arabi | |
9 | ARASINAV | |
10 | İbn Arabi | |
11 | Hak kavramı | |
12 | Allahın isimleri: Allah, Rab | |
13 | Allahın isimleri: Allah, Rab | |
14 | İnsan ve Değeri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Güngör, Erol, İslam Tasavvufunun Meseleleri, Ötüken Yayınları, 1996 |
Ders Kaynakları | [2] İbnü´l-Arabî, Fusûsu´l-Hikem, çev. Ekrem Demirli, Kabalcı Yayınevi, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasavvufî düşüncenin oluşumunu açıklar. | ||||||||||||
2 | Kaynaklar ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
3 | Belli başlı mutasavvıfların görüşlerinin kavrar. | ||||||||||||
4 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kazanır. | ||||||||||||
5 | Tasavvufun güncel problemlerini tanır. | ||||||||||||
6 | Tasavvufi düşünceyi diğer alanlarla karşılatırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 0 | 3 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |