Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Dönem Uzakdoğu Düşünce Hareketleri FEL 203 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Erken dönem Çin ve Hint düşüncelerini tanıtmak
Dersin İçeriği Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları; Hinduizm, Brahmanizm, Budizm, Taoizm ve Şintoizm
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzak doğu kavramını ve anlam çerçevesini tanımlar. Anlatım, Sınav,
2 Hint düşünce ekollerinin ayırt edici özelliklerini tespit eder. Anlatım, Sınav,
3 Kadim Hint düşüncesinin tartışma konularını modern dönem düşüncelerinin tartışma konularıyla karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Uzak doğu düşüncesinin temel kavramlarını belirleyebilir. Anlatım, Sınav,
5 Anlatım, Sınav,
6 Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları
2 Hinduizm
3 Brahmanizm
4 Vedalar
5 Budizm
6 Budizm ve Çin’e geçişi
7 Budizm ve Çin’e geçişi
8 Antik Çin
9 ARASINAV
10 Taoizm
11 Taoizm
12 Taoizm
13 Şintoizm
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Meriç, Cemil, “Bir Dünyanın Eşiğinde”, İletişim Yayınları, 1998
Ders Kaynakları [2] Guenon, Rene, “Doğu Düşüncesi”, İz Yayıncılık, çev. Fevzi Lütfi Topaçoğlu, İz Yayıncılık, 2004
[3] Lao Tzu, “Bilinmeyen Öğretiler”, çev. Âmine Gülşah Coşkun, İsmail Taşpınar, Kaknüs Yayınları, 1999
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Uzak doğu kavramını ve anlam çerçevesini tanımlar.
2 Hint düşünce ekollerinin ayırt edici özelliklerini tespit eder.
3 Kadim Hint düşüncesinin tartışma konularını modern dönem düşüncelerinin tartışma konularıyla karşılaştırır.
4 Uzak doğu düşüncesinin temel kavramlarını belirleyebilir.
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4