Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rehberlik ve Psikolojik Danışma PDR 441 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER
Dersi Verenler AYFER İLYAS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğtim kurumlarında rehberlik hizmetleri yapabilmek

Dersin İçeriği

Eğitim kurumlarında rehberlik hizmetlerinin öğretilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Rehberlik kavramlarını tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Eğitim kurumlarında rehberlik uygulamaları yapabilme becerisi kazanır. Anlatım, Sınav,
3 Eğitsel Rehberlik ve Mesleki rehberliği tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Psikolojik Danışma ve Rehberlik üzerine düşünme becerisi kazanır. Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Özel Eğitimde Rehberlik Uygulamalarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rehberlik nedir? Rehberliğin Tarihçesi
2 Rehberliğin Temelleri
3 Eğitsel Rehberlik
4 Mesleki rehberlik
5 Psikolojik Danışma ve Rehberlik
6 Öğrenci Tanıma Hizmetleri
7 Rehberlik Hizmet Alanlarının Tanıtımı
8 Bireyi Tanımada Test Kullanımı
9 Ara Sınav
10 Özel Eğitim ve Rehberlik
11 Özel Eğitimde Rehberlik Uygulamaları
12 Rehberlik Uygulamaları
13 Örnek Çalışmalar
14 Özet
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Hasan Tan, PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK, 1995

Ders Kaynakları

[2] Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları, Dr. Gerald Corey

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 12
1 Rehberlik kavramlarını tanımlayabilir.
2 Eğitim kurumlarında rehberlik uygulamaları yapabilme becerisi kazanır.
3 Eğitsel Rehberlik ve Mesleki rehberliği tanımlayabilir.
4 Psikolojik Danışma ve Rehberlik üzerine düşünme becerisi kazanır.
5 Özel Eğitimde Rehberlik Uygulamalarını tanır.
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5