Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kıta Felsefesi | FEL 417 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hermeneutik düşüncenin tarihini serimlemek ve felsefedeki yerini anlamak. |
Dersin İçeriği | Hermeneutik geleneğinin öncüllerinin ve önemli düşünürlerinin serimlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hermeneutiğin karakteristiklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
2 | Hermeneutikçileri temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. | Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Kavramlar arasında hermeneutiğin kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Hermeneutiğin oluşturucu öğelerini belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Anlatım, | Sınav, | |
6 | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıta felsefesi - Ada felsefesi karşıtlığı ve Wittgenstein | |
2 | Üç kıta felsefesi ekolü: Varoluşçuluk, Fenomenoloji, Hermeneutik | |
3 | Varoluşçu Felsefe ve filozoflar | |
4 | Kierkegaard | |
5 | Sartre ve Varoluşçuluk | |
6 | Sartre ve Varoluşçuluk | |
7 | Fenomenoloji | |
8 | Edmund Husserl´in fenomenolojisi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hermeneutik felsefe, gelişim ve kavramsal çerçeve | |
11 | Dilthey hermeneutiği | |
12 | Dilthey hermeneutiği | |
13 | Gadamer hermeneutiği | |
14 | Gadamer hermeneutiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Doğan Özlem, Metinlerle Hermeneutik. 2. Hüsamettin Arslan, Hermeneutik ve Hümaniter Disiplinler. 3. Hans Georg Gadamer, Hakikat ve Yöntem. 4. Hermeneutik Üzerine Yazılar (kolektif). |
Ders Kaynakları | 1. Burhanettin Tatar, Hermenötik. 2. Anthony Grafton, Kalpazanlar ve Eleştirmenler. 3. Richard Eliot Friedman, Kitabı Mukaddes’i Kim Yazdı? 4. Giambattista Vico, Yeni Bilim. 5. Derrida, “İnsan Bilimleri, Gösterge ve Oyun”, Toplumbilim”. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hermeneutiğin karakteristiklerini öğrenir. | ||||||||||||
2 | Hermeneutikçileri temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. | ||||||||||||
3 | Kavramlar arasında hermeneutiğin kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | ||||||||||||
4 | Hermeneutiğin oluşturucu öğelerini belirleyebilir. | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |