Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Postmodernizm FEL 412 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir modernist eleştiri projesi olarak karşılaşıldığı biçimiyle modern sonrası adı altında toplanan bazı metinlerin okunması

Dersin İçeriği

Lyotard, Foucault gibi postmodern düşünürlerin modernizm eleştirilerinin takip edilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Postmodernizm kavramını tanımlar. Anlatım, Sınav,
2 Modern ve postmodern yapıtları karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Postmodernizmin görünüşlerini açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Postmodern düşünürlerin temel tezlerini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Postmodern durumu tanımlar ve açıklar. Anlatım, Sınav,
6 Postmodernizmi değişik alanlardaki yansımalarına göre değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Postmodernizm nedir?
2 Postmodernizmin belirtileri ve özellikleri
3 Postmodern düşüncenin felsefi temelleri
4 Postmodern düşüncenin felsefi temelleri
5 Postmodernizmin doğuşu
6 Postmodernizmin türleri ve görünüşleri
7 Postmodernizmin türleri ve görünüşleri
8 Postmodern toplum ve postmodern sosyoloji
9 ARASINAV
10 Lyotard
11 Foucault
12 Foucault
13 Baudrillard
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin öğretim elemanının notları

Ders Kaynakları

[1] Lyotard, Postmodern Durum, Ara yay. Ankara 1990

[2] Stuart Sim, “Postmodern Düşüncenin Eleştirel Sözlüğü” Ebabil Yay. Ankara 2006

[3] Gencay Şaylan, “Postmodernizm” İmge Kitabevi, İst. 2002

[4] P. Marie Rosenau, “Post- Modernizm ve Toplum Bilimleri” Ark Yay. Ankara 1998

[5] M. Gottdiener, “Postmodern Göstergeler” İmge Kitabevi, Ankara 2005

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5