Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Postmodernizm | FEL 412 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir modernist eleştiri projesi olarak karşılaşıldığı biçimiyle modern sonrası adı altında toplanan bazı metinlerin okunması |
Dersin İçeriği | Lyotard, Foucault gibi postmodern düşünürlerin modernizm eleştirilerinin takip edilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Postmodernizm kavramını tanımlar. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Modern ve postmodern yapıtları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Postmodernizmin görünüşlerini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Postmodern düşünürlerin temel tezlerini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Postmodern durumu tanımlar ve açıklar. | Anlatım, | Sınav, |
6 | Postmodernizmi değişik alanlardaki yansımalarına göre değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Postmodernizm nedir? | |
2 | Postmodernizmin belirtileri ve özellikleri | |
3 | Postmodern düşüncenin felsefi temelleri | |
4 | Postmodern düşüncenin felsefi temelleri | |
5 | Postmodernizmin doğuşu | |
6 | Postmodernizmin türleri ve görünüşleri | |
7 | Postmodernizmin türleri ve görünüşleri | |
8 | Postmodern toplum ve postmodern sosyoloji | |
9 | ARASINAV | |
10 | Lyotard | |
11 | Foucault | |
12 | Foucault | |
13 | Baudrillard | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin öğretim elemanının notları |
Ders Kaynakları | [1] Lyotard, Postmodern Durum, Ara yay. Ankara 1990 [2] Stuart Sim, “Postmodern Düşüncenin Eleştirel Sözlüğü” Ebabil Yay. Ankara 2006 [3] Gencay Şaylan, “Postmodernizm” İmge Kitabevi, İst. 2002 [4] P. Marie Rosenau, “Post- Modernizm ve Toplum Bilimleri” Ark Yay. Ankara 1998 [5] M. Gottdiener, “Postmodern Göstergeler” İmge Kitabevi, Ankara 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Postmodernizm kavramını tanımlar. | ||||||||||||
2 | Modern ve postmodern yapıtları karşılaştırır. | ||||||||||||
3 | Postmodernizmin görünüşlerini açıklar. | ||||||||||||
4 | Postmodern düşünürlerin temel tezlerini tartışır. | ||||||||||||
5 | Postmodern durumu tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||
6 | Postmodernizmi değişik alanlardaki yansımalarına göre değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |