Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Bilim-Felsefe Kaynakları II FEL 414 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Osmanlı-Bilim Felsefe Kaynakları I
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma
Dersin İçeriği Osmanlı Döneminde kaleme alınmış eserlerin tanıtımı ve uygulamalı olarak üzerinde çalışılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı Dönemi kroniklerindeki tarihsel bakışı anlar. Anlatım, Sınav,
2 Kroniklerdeki felsefi unsurları bulup, açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Birinci el kaynakları kullanma becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav,
4 Tarihsel süreç içerisinde bilim felsefe ilişkisinin evrilişini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
5 Kaynaklardaki sübjektif ve objektif hususları ayırt edebilir. Anlatım, Sınav,
6 Felsefenin Türkiye´deki imkanlarını değerlendirebilir. Anlatım, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 14 ve 15. asırda kayda alınan eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] Derste anlatılanlar yardımcı kitaplardan istifade edilerek gelinecek ve verilen makale ve eserler okunacaktır.
2 16. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
3 16. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
4 16. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
5 17. asır kronikler ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
6 17. asır kronikler ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
7 17. asır kronikler ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
8 18. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
9 ARASINAV
10 18. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
11 18. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
12 19. asır kronikleri ve eserlerden örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
13 20. asır kaynakları, gazete ve mecmualardan örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
14 20. asır kaynakları, gazete ve mecmualardan örnekler okuma ve tahlil [1] aynı
Kaynaklar
Ders Notu Ömer Mahir Alper, Osmanlı Felsefesi Seçme Metinler, Klasik, 2015
Ders Kaynakları Remzi Demir, Eski Felsefe Cilt 1 / Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Türk Felsefesi, Lotus Yayınevi, 2005
Remzi Demir, Eski ile Yeni Felsefe Arasında Cilt 2 / Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Türk Felsefesi, Lotus Yayınevi, 2006
Remzi Demir, Yeni Felsefe Cilt 3 / Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Türk Felsefesi, Lotus Yayınevi, 2007
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Osmanlı Dönemi kroniklerindeki tarihsel bakışı anlar.
2 Kroniklerdeki felsefi unsurları bulup, açıklar.
3 Birinci el kaynakları kullanma becerisini kazanır.
4 Tarihsel süreç içerisinde bilim felsefe ilişkisinin evrilişini tanır.
5 Kaynaklardaki sübjektif ve objektif hususları ayırt edebilir.
6 Felsefenin Türkiye´deki imkanlarını değerlendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5