Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefi Edebiyat Metinleri | FEL 402 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefe-edebiyat ilişkisini edebiyat kuramları aracılığıyla gözden geçirme. |
Dersin İçeriği | Birkaç edebiyat eseri ve birkaç edebiyat kuramını inceleyerek elde edilen sonuçları felsefe açısından değerlendirmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat kuramlarının karakteristiklerini sayabilir. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Edebiyat kuramcılarını temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Edebiyat kuramlarının sorunlarını açıklama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kavramlar arasında edebiyat kuramlarının kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Edebiyat kuramlarının oluşturucu öğelerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
6 | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derste izlenecek okuma yönteminin uygulamalı olarak tanıtılması. | |
2 | Deneme incelemesi: Bilge Karasu, Azınlık-Azınlıklar | |
3 | Öykü incelemesi: Sait Faik Abasıyanık, Jimnastik Yapan Adam | |
4 | Roman incelemesi: Michel Tournier, Cuma ya da Pasifik Arafı | |
5 | Roman incelemesi: Michel Tournier, Cuma ya da Pasifik Arafı | |
6 | Roman incelemesi: Michel Tournier, Cuma ya da Pasifik Arafı | |
7 | Tragedya incelemesi: Sofokles, Antigone | |
8 | Tragedya incelemesi: Sofokles, Antigone | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yapısalcı kuram örneği: Roland Barthes, Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş | |
11 | Yapısalcı kuram örneği: Umberto Eco, The Role of the Reader | |
12 | Yapısalcılık sonrası kuram örneği: Cem İleri, Yazının da Yırtılıverdiği Yer | |
13 | Edebiyat kuramlarının sağladığı verileri felsefe açısından değerlendirme | |
14 | Edebiyat kuramlarının sağladığı verileri felsefe açısından değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Umberto Eco, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti. 2. Umberto Eco, Yorum ve Aşırı Yorum 3. Tahsin Yücel, Yapısalcılık 4. Italo Calvino, Kitaplarımdan Birini Nasıl Yazdım 5. Mehmet Rifat, Homo Semioticus |
Ders Kaynakları | Ayrıca, haftalık dökümde anılan diğer metin ve kitaplar. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Jimnastik yapan adam | 0,56 MB | |
0 | Bilge Karasu Adlı Birinin 50.Yaş Üzeine Taslağı | 0,89 MB | |
0 | Müthiş Bir Tren | 3,91 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Edebiyat kuramlarının karakteristiklerini sayabilir. | ||||||||||||
2 | Edebiyat kuramcılarını temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. | ||||||||||||
3 | Edebiyat kuramlarının sorunlarını açıklama becerisi kazanır. | ||||||||||||
4 | Kavramlar arasında edebiyat kuramlarının kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | ||||||||||||
5 | Edebiyat kuramlarının oluşturucu öğelerini açıklayabilir. | ||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |