Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Düşüncesinde Ahlak | FEL 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İslam düşüncesinde ahlakın önemini vurgulamak ve İslam düşünürlerinin ahlakı ele alış tarzlarını ortaya koymak |
Dersin İçeriği | İslam düşüncesinde ahlakın temel kavramları, önemli düşünürlerin ahlakı ele alış tarzları, İslam tasavvufu ve ahlak ilişkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam düşünürlerinin temel ahlak kavramlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | İslam dünyasındaki ahlak anlayışları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tasavvuf ve ahlak ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Ahlakın İslam açısından önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | İslam filozofların görüşlerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam düşüncesinde ahlaka genel bakış ve temel referanslar | |
2 | Kindî | |
3 | Farabî | |
4 | İbn Sina | |
5 | İbn Miskeveyh | |
6 | Gazzalî | |
7 | Nasiruddin Tusî | |
8 | Celaleddin Devvanî | |
9 | ARASINAV | |
10 | İlk sufiler ve ahlak düşüncesi | |
11 | İbnü-l Arabi and Konevî | |
12 | Mevlana | |
13 | Nasihatnames | |
14 | Kınalızade Ali Efendi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Sabis Dokümanlar"a yüklenen metinler |
Ders Kaynakları | Macid Fahri, İslam Ahlâk Teorileri, Litera Yayıncılık Hümeyra Özturan, Ethostan Ahlaka Antik Yunan Ahlak Literatürünün İslam Dünyasına İntikali ve Alımlanışı, Klasik Yayınları Ömer Türker, Kübra Bilgin (ed.), İslam Ahlak Literatürü Ekoller ve Problemler, Nobel Akademik Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İslam düşünürlerinin temel ahlak kavramlarını tanır. | ||||||||||||
2 | İslam dünyasındaki ahlak anlayışları hakkında fikir sahibi olur. | ||||||||||||
3 | Tasavvuf ve ahlak ilişkisini kavrar. | ||||||||||||
4 | Ahlakın İslam açısından önemini kavrar. | ||||||||||||
5 | İslam filozofların görüşlerini karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |