Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meslek Etikleri FEL 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin meslek ve etik ilişkisinin önemini kavraması .
Dersin İçeriği Meslek etiğinin öneminin ve meslek etiğine ilişkin problemlerin ortaya konması. Meslek etiğinin kurumsallaşmasının önemi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meslek etiğinin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Meslek etiği ve değerler arasındaki ilişkiyi tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Meslek etiğinin temel sorunlarını öğrenir. Anlatım, Tartışma, Sınav,
4 Ekonomiyle etik arasında bağlantı kurar. Anlatım, Sınav,
5 Kapitalizmi etik açıdan eleştirebilir. Anlatım, Sınav,
6 Pratik yaşamda karşılaşılan etik problemleri analiz edebilir Anlatım, Sınav,
7 Meslek etiğinin tarihsel gelişimini öğrenir. Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak ve etik
2 Etik ve meslek etiği
3 Meslek etiğinin problemleri ve tarihi
4 Meslek etiğinin kurumsallaşması
5 Etik karar verme süreçleri ve etik liderlik
6 Etik liderliğin nitelikleri
7 Meslek etiği ve değerler
8 Ekonomi ve etik ilişkisi
9 ARASINAV
10 Kapitalizm ve etik
11 Meslekler ve etikler
12 Örnek vakaların etik analizi
13 Örnek vakaların etik analizi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu H. Tepe, Etik ve Meslek Etkileri, TFK, Ankara, 2000.
Ders Kaynakları H. Tepe, Etik ve Meslek Etkileri, TFK, Ankara, 2000.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Meslek etiğinin önemini kavrar.
2 Meslek etiği ve değerler arasındaki ilişkiyi tartışır
3 Meslek etiğinin temel sorunlarını öğrenir.
4 Ekonomiyle etik arasında bağlantı kurar.
5 Kapitalizmi etik açıdan eleştirebilir.
6 Pratik yaşamda karşılaşılan etik problemleri analiz edebilir
7 Meslek etiğinin tarihsel gelişimini öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5