Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Aydınlanma Felsefesi FEL 301 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin Aydınlanma Döneminin sorunlarınını ve düşünürlerini tanıması, bu sorunlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi.
Dersin İçeriği Aydınlanmanın karakteristik özellikleri, önemli Aydınlanma düşünürleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aydınlanma dönemini tanır. Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav,
2 Aydınlanma Felsefesinde öne çıkan düşünürleri tanır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Aydınlanmanın problemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Aydınlanmanın problemlerini tartışır. Anlatım, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Aydınlanmanın değerlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
6 Aydınlanmanın değerlerini sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aydınlanma Nedir?
2 Aydınlanmanın Genel Özellikleri
3 İskoç Aydınlanması
4 İskoç Aydınlanması
5 Fransız Aydınlanması
6 Fransız Aydınlanması
7 Fransız Aydınlanması
8 Fransız Aydınlanması
9 Arasınav
10 Alman Aydınlanması
11 Alman Aydınlanması
12 Alman Aydınlanması
13 Aydınlanma ve Türkiye´ye etkileri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu A.Cevizci, Aydınlanma Felsefesi Tarihi, Bursa, 2007
Ders Kaynakları Lucien Goldman, Aydınlanma Felsefesi, İstanbul, 1999.
I. Kant, Aydınlanma Nedir.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Aydınlanma dönemini tanır.
2 Aydınlanma Felsefesinde öne çıkan düşünürleri tanır.
3 Aydınlanmanın problemlerini tanır.
4 Aydınlanmanın problemlerini tartışır.
5 Aydınlanmanın değerlerini tanır.
6 Aydınlanmanın değerlerini sorgular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4