Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültürü ve Tasavvuf | FEL 318 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk düşüncesinin genel konularının ve tasavvufun bu düşünce geleneği içindeki yerinin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Türk düşüncesinin tarihsel seyri, tasavvufun Türk düşüncesi bakımından anlamı ve belli başlı Türk mutasavvıflar
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Düşüncesinin tarihsel seyrini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Kültür ile düşünce ve inanç sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrar. | Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
3 | Türk düşüncesinin genel konularını tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Türk mutasavvıflarını tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Tasavvufun düşünce tarihi bakımından tenkidini yapabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
6 | Tasavvufî ve felsefî meseleler arasındaki irtibatı kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk düşüncesinin kısa tarihi | |
2 | Türk düşüncesinin kısa tarihi | |
3 | Tasavvuf | |
4 | Türk kültüründe tasavvuf | |
5 | Ahmed Yesevî | |
6 | Ahmed Yesevî | |
7 | Hacı Bektaş Velî | |
8 | Hacı Bektaş Velî | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yunus Emre | |
11 | Yunus Emre | |
12 | Sadreddin KonevÎ | |
13 | Sadreddin KonevÎ | |
14 | Osmanlılar Devrinde Tasavvuf |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis Dokümanlar’a yüklenen metinler |
Ders Kaynakları | Hilmi Ziya Ülken, Millet ve Tarih Şuuru, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkürü Tarihi, Yapı Kredi Yayınları Nihat Keklik, Türklerde Ahlâk ve Dünya Görüşü, Ötüken Neşriyat Ekrem Demirli, İslam Metafiziğinde Tanrı ve İnsan, Kabalcı Yayınevi Hayrani Altıntaş, Tasavvuf Tarihi, Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Yayınları Fuad Köprülü, Türk Edebiyatinda İlk Mutasavvıflar, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları Ömer Lütfi Barkan, Kolonizatör Türk Dervişleri, Hamle Yayın Dağıtım Türk mutasavvıf metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Düşüncesinin tarihsel seyrini analiz edebilir. | ||||||||||||
2 | Kültür ile düşünce ve inanç sistemleri arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||||||||||||
3 | Türk düşüncesinin genel konularını tanır. | ||||||||||||
4 | Türk mutasavvıflarını tanır. | ||||||||||||
5 | Tasavvufun düşünce tarihi bakımından tenkidini yapabilir. | ||||||||||||
6 | Tasavvufî ve felsefî meseleler arasındaki irtibatı kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |