Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları ve Demokrasi | SOS 373 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan Hakları düşüncesinin tarihsel evrimi ve Demokrasin bu evrimdeki yeri |
Dersin İçeriği | İnsan Haklarına ilişkin yetkili organlarca yayınlanmış eserler üzerinden hakların niteliğinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hak,adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramlarını geniş ve dar anlamlarıyla tanımlar. | Anlatım, | Sınav, |
2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | ) I. II. Ve III. Kuşak hakların önemini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
6 | ) Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hak Kavramı | |
2 | Adalet ve hak arasındaki ilgiler | |
3 | Hukuk | |
4 | Özgürlük ve özgürlükler | |
5 | Hukuk devleti | |
6 | Sosyal haklar | |
7 | Kişi hakları | |
8 | Demokrasi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Temel haklar | |
11 | Temel haklar | |
12 | Temel haklar | |
13 | Temel haklar | |
14 | Temel haklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İnsan Hakları Mevzuatı, Seçkin Yay. Ankara 2007 |
Ders Kaynakları | 2) Anıl Çeçen, İnsan Hakları Gündoğan Yay. İst. 2000 3) J. Galtung, İnsan Hakları, Metis Yay. İst. 1999 4) İonna Kuçuradi, İnsan Haklarının Felsefi Temelleri Uluslararası Semineri Tfk Yay. Ankara 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hak,adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramlarını geniş ve dar anlamlarıyla tanımlar. | ||||||||||||
2 | İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. | ||||||||||||
3 | İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | ||||||||||||
4 | ) I. II. Ve III. Kuşak hakların önemini tartışır. | ||||||||||||
5 | Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. | ||||||||||||
6 | ) Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |