Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hukuk Felsefesi | FEL 314 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ender BÜYÜKÖZKARA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hukuk felsefesinin temel sorunlarının tanıtılmasıdır |
Dersin İçeriği | Hukuk kavramının neliği ve ilkçağdan günümüze değin filozofların hukuk hakkındaki görüşleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde hukuk kavramının ne şekilde anlaşıldığı hakkında malumat sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Hukuk, devlet, toplum ve ahlak hakkındaki görüşler arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Platon ve Aristoteles düşüncesinde hukuk kavramını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Rönesans filozoflarında hukuk kavramını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Doğal hukuk üzerine tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
6 | Modern hukuk üzerine tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Hukuk nedir? | |
3 | Platon ve Aristoteles´te hukuk | |
4 | Roma Düşüncesi´nde hukuk | |
5 | Rönesans filozoflarında hukuk | |
6 | İslam Dünyası´nda hukuk | |
7 | İslam Dünyası´nda hukuk | |
8 | İslam Dünyası´nda hukuk | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yeni Çağ düşünürlerinde hukuk | |
11 | Yeni Çağ düşünürlerinde hukuk | |
12 | Yeni Çağ düşünürlerinde hukuk | |
13 | Modern Hukuk ve İnsan Hakları | |
14 | Modern Hukuk ve İnsan Hakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Hegel, Hukuk Felsefesinin Prensipleri, Sosyal Yayınları |
Ders Kaynakları | [2] Aristoteles, Politika, Remzi Kitabevi [3] Platon, Devlet, İş Bankası Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde hukuk kavramının ne şekilde anlaşıldığı hakkında malumat sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Hukuk, devlet, toplum ve ahlak hakkındaki görüşler arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | ||||||||||||
3 | Platon ve Aristoteles düşüncesinde hukuk kavramını tanımlayabilir. | ||||||||||||
4 | Rönesans filozoflarında hukuk kavramını tanımlayabilir. | ||||||||||||
5 | Doğal hukuk üzerine tartışabilir. | ||||||||||||
6 | Modern hukuk üzerine tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 13 |
2. Kısa Sınav | 13 |
3. Kısa Sınav | 14 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |