Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Felsefi Antropoloji FEL 216 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsanın tanınmasında felsefenin bir araştırma biçimi olarak kullanılmasının yollarının tanınması
Dersin İçeriği Kant, Scheler, Cassier’den hareketle insan üzerine felsefede söylenenlerin izlenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Felsefi antropolojinin temel kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 İnsanın varlık şartlarını açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Kant ve Scheler’in insan tasavvurlarını karşılaştırır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Cassirer’in kültürel bir varlık olarak insan düşüncesini açıklar. Anlatım, Sınav,
5 Farklı bilinç formları ile insanı değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
6 İnsanı anlamada bilimler ile felsefenin tavrını tartışır. Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Felsefi antropolojiye giriş
2 Tarihçe
3 Kant
4 Kant
5 Scheler
6 Scheler
7 Scheler
8 Darwincilik
9 ARASINAV
10 Cassier
11 Cassier
12 Cassier
13 Çağdaş İnsan felsefesi
14 Çağdaş İnsan felsefesi
Kaynaklar
Ders Notu [1] Mengüsşoğlu, Kant ve Scheler’de İnsan, İÜ. Yayınları 1980
Ders Kaynakları [2] Max Scheler, İnsanın Kosmostaki Yeri, Ayraç Yayınları, 1998
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Felsefi antropolojinin temel kavramlarını tanımlar.
2 İnsanın varlık şartlarını açıklar.
3 Kant ve Scheler’in insan tasavvurlarını karşılaştırır.
4 Cassirer’in kültürel bir varlık olarak insan düşüncesini açıklar.
5 Farklı bilinç formları ile insanı değerlendirir.
6 İnsanı anlamada bilimler ile felsefenin tavrını tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4