Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Mantık | FEL 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ONUR KABİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin modern mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi. |
Dersin İçeriği | Ders içeriği Modern mantık, doğruluk foksiyonu mantığı, formel çıkarım yöntemi, niceleme mantığı, mantık felsefesinden oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern mantığın problemlerini tanır. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Modern mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Modern mantık ile klasik mantık arasındaki farkı anlatır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Mantık ile matematik arasında bağ kurar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Önerme ve akıl yürütmeleri sembollerle anlatır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
6 | Aksiyomatik metodu kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
7 | Niceleme mantığı hakkında genel bilgiler verilir. | Alıştırma ve Uygulama, | |
8 | Yüklemler mantığı hakkında genel bilgiler verilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Mantığa Geçiş | |
2 | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | |
3 | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | |
4 | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | |
5 | Formel Çıkarım Yöntemi | |
6 | Formel Çıkarım Yöntemi | |
7 | Niceleme Mantığı | |
8 | Niceleme Mantığı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Aksiyomatik Yöntem | |
11 | Aksiyomatik Yöntem | |
12 | Mantıkla İlgili Sorunlar | |
13 | Felsefe, Bilim ve Mantık | |
14 | Mantık Felsefesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 1996 |
Ders Kaynakları | [2] Cemal Yıldırım, Mantık ‘Doğru Düşünme Yöntemi’ Bilgi yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern mantığın problemlerini tanır. | ||||||||||||
2 | Modern mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. | ||||||||||||
3 | Modern mantık ile klasik mantık arasındaki farkı anlatır. | ||||||||||||
4 | Mantık ile matematik arasında bağ kurar. | ||||||||||||
5 | Önerme ve akıl yürütmeleri sembollerle anlatır. | ||||||||||||
6 | Aksiyomatik metodu kullanır. | ||||||||||||
7 | Niceleme mantığı hakkında genel bilgiler verilir. | ||||||||||||
8 | Yüklemler mantığı hakkında genel bilgiler verilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |