Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batı Ortaçağı ve Rönesans Felsefesi | FEL 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Ortaçağ felsefesini ve Rönesans düşüncesini yakından tanımaları. |
Dersin İçeriği | Patristik dönem, karanlık çağlar, mantıkçı yaklaşımlar, varoluş sorunları, nominalism ve realism tartışması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Batı Ortaçağ felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Batı Ortaçağ filozoflarının temel kavramlarını belirler. | Anlatım, | Sınav, |
3 | Batı Ortaçağ Felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, |
4 | Batı Ortaçağ felsefesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Anlatım, | Sınav, | |
6 | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeniplatonculuk | [1] Sayfa 12-33 |
2 | Plotinos | [1] Sayfa 22-33 |
3 | Augustinus | [1] Sayfa 37-46 |
4 | Augustinus | [1] Sayfa 46-57 |
5 | Boethius | [1] Sayfa 61-67 |
6 | Abelardus | [1] Sayfa 72-82 |
7 | Anselmus | [1] Sayfa 88-114 |
8 | Aguinalı Tommaso | [1] Sayfa 122-142 |
9 | ARASINAV | |
10 | Bacon | [1] Sayfa 162-169 |
11 | Erasmus | [1] Sayfa 170-173 |
12 | Bruno | [1] Sayfa 175-179 |
13 | Galilei Galileo | [1] Sayfa 181-186 |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Jones, Ortaçağ felsefesi Tarihi, Paradigma, İstanbul 2006 |
Ders Kaynakları | [2] Alain De Libera, Ortaçağ Felsefesi, Litera Yayıncılık, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Batı Ortaçağ felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Batı Ortaçağ filozoflarının temel kavramlarını belirler. | ||||||||||||
3 | Batı Ortaçağ Felsefesinin temel problemlerini öğrenir. | ||||||||||||
4 | Batı Ortaçağ felsefesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. | ||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 10 | 0 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |