Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Batı Ortaçağı ve Rönesans Felsefesi FEL 201 3 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin Ortaçağ felsefesini ve Rönesans düşüncesini yakından tanımaları.
Dersin İçeriği Patristik dönem, karanlık çağlar, mantıkçı yaklaşımlar, varoluş sorunları, nominalism ve realism tartışması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Batı Ortaçağ felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. Anlatım, Sınav,
2 Batı Ortaçağ filozoflarının temel kavramlarını belirler. Anlatım, Sınav,
3 Batı Ortaçağ Felsefesinin temel problemlerini öğrenir. Anlatım, Sınav,
4 Batı Ortaçağ felsefesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav,
5 Anlatım, Sınav,
6 Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeniplatonculuk [1] Sayfa 12-33
2 Plotinos [1] Sayfa 22-33
3 Augustinus [1] Sayfa 37-46
4 Augustinus [1] Sayfa 46-57
5 Boethius [1] Sayfa 61-67
6 Abelardus [1] Sayfa 72-82
7 Anselmus [1] Sayfa 88-114
8 Aguinalı Tommaso [1] Sayfa 122-142
9 ARASINAV
10 Bacon [1] Sayfa 162-169
11 Erasmus [1] Sayfa 170-173
12 Bruno [1] Sayfa 175-179
13 Galilei Galileo [1] Sayfa 181-186
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Jones, Ortaçağ felsefesi Tarihi, Paradigma, İstanbul 2006
Ders Kaynakları [2] Alain De Libera, Ortaçağ Felsefesi, Litera Yayıncılık, 2005
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Batı Ortaçağ felsefe tarihine ilişkin bilgi sahibi olur.
2 Batı Ortaçağ filozoflarının temel kavramlarını belirler.
3 Batı Ortaçağ Felsefesinin temel problemlerini öğrenir.
4 Batı Ortaçağ felsefesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir.
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 0 10 0
Kısa Sınav 3 10 30
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6