Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi PDR 321 5 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü MELEK SÜLER
Dersi Verenler Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bireyin gelişim sürecinin psikolojik unsurlarını kavratmak.

Dersin İçeriği

Gelişim Psikolojisi alanının kavramlarını, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişim Psikolojisi ile ilgili temel kavramları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Bireyin gelişim sürecinin analizini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Bedensel, ahlaki ve cinsel gelişimi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Duygusal, sosyal, psikomotor gelişimi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Zihinsel gelişimi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi
2 Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi
3 Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki
4 Ahlaki gelişim
5 Cinsel gelişim
6 Bedensel gelişim
7 Bedensel Gelişim
8 Ara Sınav
9 Duygusal ve sosyal gelişim
10 Zihinsel Gelişim
11 Psiko-motor Gelişim
12 Ergenlik dönemi ve karakteristikleri
13 Yetişkinlik dönemi ve karakteristikleri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991

Ders Kaynakları

Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı, Özgür Yayınları, İstanbul, 2000
Bacanlı, Hasan, Psikolojik Kavram Analizleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6