Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisi | PDR 321 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | MELEK SÜLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol Uğur |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bireyin gelişim sürecinin psikolojik unsurlarını kavratmak. |
Dersin İçeriği | Gelişim Psikolojisi alanının kavramlarını, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişim Psikolojisi ile ilgili temel kavramları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Bireyin gelişim sürecinin analizini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Bedensel, ahlaki ve cinsel gelişimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
5 | Duygusal, sosyal, psikomotor gelişimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Zihinsel gelişimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi | |
2 | Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi | |
3 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki | |
4 | Ahlaki gelişim | |
5 | Cinsel gelişim | |
6 | Bedensel gelişim | |
7 | Bedensel Gelişim | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygusal ve sosyal gelişim | |
10 | Zihinsel Gelişim | |
11 | Psiko-motor Gelişim | |
12 | Ergenlik dönemi ve karakteristikleri | |
13 | Yetişkinlik dönemi ve karakteristikleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991 |
Ders Kaynakları |
Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı, Özgür Yayınları, İstanbul, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişim Psikolojisi ile ilgili temel kavramları kavrar. | ||||||||||||
2 | Bireyin gelişim sürecinin analizini öğrenir. | ||||||||||||
3 | Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | ||||||||||||
4 | Bedensel, ahlaki ve cinsel gelişimi tanımlar. | ||||||||||||
5 | Duygusal, sosyal, psikomotor gelişimi tanımlar. | ||||||||||||
6 | Zihinsel gelişimi tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |