Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı´Dan Günümüze Türkiyenin Sosyal Yapısı SOS 334 6 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Halid Metin Yolcu

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma.

Dersin İçeriği

Osmanlı Döneminden Günümüze kadar sosyal yapı, sosyal değişme ve hususen düşünce hayatını biçimleyen unsurlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı dönemi sosyal yapısının farklı dönemlerinin temel niteliklerini ortaya koyar, açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Kurumsal yapıların cemiyet hayatındaki biçimlerini sosyolojik açıdan tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Milli ve evrensel kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Devlet ve birey arasındaki ilişkiyi açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
5 Tarihsel süreçler arasında kesintisiz bir bağ kurabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
6 Yaşadığı toplumdaki kültürel unsurları tanır ve problemleri için fikir üretebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Toplumsal Yapı Unsurlarına Giriş
2 Sosyal Yapının Tarihsel Kaynakları
3 Hukuk Anlayışı Uygulamaları
4 Dini Düşünce
5 Ekonomik İlişkiler
6 Esnaf Grupları ve Ticaret Hayatı
7 Siyasal Otorite Unsurları, Güç Dengeleri
8 Otorite karşıtı Hareketler ve Toplumsal Yapıya Etkileri
9 Osmanlı´dan Günümüze Aile Hayatı
10 Eğitim Kurumları ve Değişim Süreci
11 Kuruluştan 18. Asra Düşünce Dünyası
12 19. asırda Osmanlı Fikir Hayatı
13 20. asırda Osmanlı Fikir Hayatı
14 19 ve 20. asırda Yeni Kurumlar
Kaynaklar
Ders Notu

Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi cilt I-II, Edit. Ekmeleddin İhsanoğlu

Ders Kaynakları

İlgili makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 4