Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilim Tarihi FEL 109 1 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin ilkçağ uygarlıklarından başlayarak günümüze değin bilimin serüvenini öğrenmeleri
Dersin İçeriği Bilim nedir? Tarih ve felsefeyle ilişkisi nedir? İlkçağ uygarlıklarından başlayarak günümüze gelinceye kadar bilimin gelişme süreci
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilim, tarih ve felsefe ilişkisini kurabilir. Anlatım, Sınav,
2 Bilimin tarihsel serüveniyle birlikte düşüncenin gelişimini takip edebilir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Bilim felsefesi alanına sağlam bir zemin oluşturur. Anlatım, Sınav,
4 Felsefe dışı bir alandan yararlanmış olur. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Anlatım, Sınav,
6 Anlatım, Sınav,
7 Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim nedir? Tarih ve felsefeyle olan ilişkisi. Bir disiplin olarak bilim tarihi. Bilimin kaynakları. Prehistorik dönemde bilim
2 İlkçağ uygarlıklarında (Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin) bilim
3 Antik Yunanda bilim (Helenik dönem)
4 Antik Yunanda bilim (Helenik dönem)
5 Antik Yunanda bilim (Helenik dönem)
6 Antik Yunanda bilim (Helenistik dönem)
7 Antik Yunanda (Helenistik dönem) ve Romada bilim
8 Ortaçağ İslam bilimi
9 ARASINAV
10 Ortaçağ İslam bilimi
11 Ortaçağ İslam bilimi
12 Ortaçağ batı bilimi
13 Ortaçağ batı bilimi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Colin Ronan: Bilim Tarihi; Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi.Çev.:E.İhsanoğlu-F.Günergun.TÜBİTAK Yay.,Ankara,2003
Ders Kaynakları S. Tekeli, E. Kahya; Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yay. Dağ., Ankara, 2001.
C. Yıldırım; Bilim Tarihi, 4. bs., Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4