Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | YAB 020 | 9 | 20 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. UMUT KAYA, Öğr.Gör. HALİL İBRAHİM GÜNDÜZ, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests | Speakout Elementary Ünite-1 |
2 | Present Simple / Asking for information | Speakout Elementary Ünite-2 |
3 | Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements | Speakout Elementary Ünite-3 |
4 | There is - there are / Can (possibility) / Shopping | Speakout Elementary Ünite-4 |
5 | Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant | Speakout Elementary Ünite-5 |
6 | Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions | Speakout Elementary Ünite-6 |
7 | Comparatives-Superlatives / Giving directions | Speakout Elementary Ünite-7 |
8 | Present simple -Present continuous Asking for recommendation | Speakout Elementary Ünite-8 |
9 | Can-can't, have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing | Speakout Elementary Ünite-9 |
10 | Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions | Speakout Elementary Ünite-10 |
11 | Should-shouldn't / Adverbs / Offering help | Speakout Elementary Ünite-11 |
12 | Present Perfect / Present perfect vs Past simple Telephoning | Speakout Elementary Ünite-12 |
13 | Question forms / Making conversations | Speakout Pre-intermediate Ünite-1 |
14 | Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes | Speakout Pre-intermediate Ünite-2 |
15 | Present Continuous / Be going to for future Questions without auxiliaries Making a phone call | Speakout Pre-intermediate Ünite-3 |
16 | Present perfect + ever/never / Can-have to-must / Giving advice | Speakout Pre-intermediate Ünite-4 |
17 | Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions | Speakout Pre-intermediate Ünite-5 |
18 | May-might-will / Seeing the doctor | Speakout Pre-intermediate Ünite-6 |
19 | Purpose-cause-result / Finding out information | Speakout Pre-intermediate Ünite-7 |
20 | Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things | Speakout Pre-intermediate Ünite-8 |
21 | Advanced comparatives / Articles / Making guesses | Speakout Pre-intermediate Ünite-9 |
22 | Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining | Speakout Pre-intermediate Ünite-10 |
23 | Real conditions (If -When) / Giving opinions | Speakout Pre-intermediate Ünite-11 |
24 | Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers | Speakout Pre-intermediate Ünite-12 |
25 | Review of verb tenses / Talking about yourself | Speakout Intermediate Ünite-1 |
26 | Narrative Tenses / Telling a story | Speakout Intermediate Ünite-2 |
27 | The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life | Speakout Intermediate Ünite-3 |
28 | The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings | Speakout Intermediate Ünite-4 |
29 | Used to and would / Reaching agreement | Speakout Intermediate Ünite-5 |
30 | Question tags / Polite requests | Speakout Intermediate Ünite-6 |
31 | Present Perfect Simple vs Continuous | Speakout Intermediate Ünite-7 |
32 | Present and past modals of ability / Clarifying opinions | Speakout Intermediate Ünite-8 |
33 | Third conditional / Expressing uncertainty | Speakout Intermediate Ünite-9 |
34 | Verb patterns / Giving advice-warnings | Speakout Intermediate Ünite-10 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları Northstar 3-4 Kitapları |
Ders Kaynakları | Ders Notları, Çalışma Kağıtları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|