| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Hazırlık | YAB 020 | 9 | 20 + 0 | 0 | 60 |
| Ön Koşul Dersleri | --- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. METE TEKİN, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. UMUT KAYA, Öğr.Gör. HALİL İBRAHİM GÜNDÜZ, |
| Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests | Speakout Elementary Ünite-1 |
| 2 | Present Simple / Asking for information | Speakout Elementary Ünite-2 |
| 3 | Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements | Speakout Elementary Ünite-3 |
| 4 | There is - there are / Can (possibility) / Shopping | Speakout Elementary Ünite-4 |
| 5 | Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant | Speakout Elementary Ünite-5 |
| 6 | Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions | Speakout Elementary Ünite-6 |
| 7 | Comparatives-Superlatives / Giving directions | Speakout Elementary Ünite-7 |
| 8 | Present simple -Present continuous Asking for recommendation | Speakout Elementary Ünite-8 |
| 9 | Can-can't, have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing | Speakout Elementary Ünite-9 |
| 10 | Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions | Speakout Elementary Ünite-10 |
| 11 | Should-shouldn't / Adverbs / Offering help | Speakout Elementary Ünite-11 |
| 12 | Present Perfect / Present perfect vs Past simple Telephoning | Speakout Elementary Ünite-12 |
| 13 | Question forms / Making conversations | Speakout Pre-intermediate Ünite-1 |
| 14 | Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes | Speakout Pre-intermediate Ünite-2 |
| 15 | Present Continuous / Be going to for future Questions without auxiliaries Making a phone call | Speakout Pre-intermediate Ünite-3 |
| 16 | Present perfect + ever/never / Can-have to-must / Giving advice | Speakout Pre-intermediate Ünite-4 |
| 17 | Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions | Speakout Pre-intermediate Ünite-5 |
| 18 | May-might-will / Seeing the doctor | Speakout Pre-intermediate Ünite-6 |
| 19 | Purpose-cause-result / Finding out information | Speakout Pre-intermediate Ünite-7 |
| 20 | Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things | Speakout Pre-intermediate Ünite-8 |
| 21 | Advanced comparatives / Articles / Making guesses | Speakout Pre-intermediate Ünite-9 |
| 22 | Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining | Speakout Pre-intermediate Ünite-10 |
| 23 | Real conditions (If -When) / Giving opinions | Speakout Pre-intermediate Ünite-11 |
| 24 | Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers | Speakout Pre-intermediate Ünite-12 |
| 25 | Review of verb tenses / Talking about yourself | Speakout Intermediate Ünite-1 |
| 26 | Narrative Tenses / Telling a story | Speakout Intermediate Ünite-2 |
| 27 | The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life | Speakout Intermediate Ünite-3 |
| 28 | The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings | Speakout Intermediate Ünite-4 |
| 29 | Used to and would / Reaching agreement | Speakout Intermediate Ünite-5 |
| 30 | Question tags / Polite requests | Speakout Intermediate Ünite-6 |
| 31 | Present Perfect Simple vs Continuous | Speakout Intermediate Ünite-7 |
| 32 | Present and past modals of ability / Clarifying opinions | Speakout Intermediate Ünite-8 |
| 33 | Third conditional / Expressing uncertainty | Speakout Intermediate Ünite-9 |
| 34 | Verb patterns / Giving advice-warnings | Speakout Intermediate Ünite-10 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları Northstar 3-4 Kitapları |
| Ders Kaynakları | Ders Notları, Çalışma Kağıtları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||||||||
| 2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | ||||||||||||
| 3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | ||||||||||||
| 4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | ||||||||||||
| 5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 15 |
| 2. Ara Sınav | 15 |
| 1. Kısa Sınav | 3 |
| 2. Kısa Sınav | 3 |
| 3. Kısa Sınav | 3 |
| 4. Kısa Sınav | 3 |
| 5. Kısa Sınav | 3 |
| 6. Kısa Sınav | 3 |
| 7. Kısa Sınav | 3 |
| 1. Ödev | 5 |
| 3. Ara Sınav | 15 |
| 4. Ara Sınav | 15 |
| 8. Kısa Sınav | 3 |
| 9. Kısa Sınav | 3 |
| 10. Kısa Sınav | 3 |
| 2. Ödev | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|