Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca II | YBP 118 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin günlük hayatta dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
3 | Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kapitel 3: In der Stadt (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
2 | Kapitel 4: Guten Appetit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
3 | Kapitel 5: Tag für Tag (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
4 | Kapitel 6: Zeit mit Freunden (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
5 | Kapitel 7: Kontakte (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
6 | Kapitel 8: Meine Wohnung (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
7 | Kapitel 9: Alles Arbeit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
8 | Kapitel 10: Kleidung und Mode (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
9 | 1. Kısa Sınav | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Kapitel 11: Gesund und munter (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film))) | |
12 | Kapitel 12: Ab in den Urlaub! (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) | |
13 | Platform 1- Platform 2- Platform 3- Platform 4 | |
14 | 2. Kısa Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kapiteltests (A1) Kapitelwortschatz (A1) Glossar Englisch (A1) Unregelmässige Verben |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache- Kursbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Arbeitsbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber) Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Intensivtrainer (Paul Rusch) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | ||||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | ||||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |