Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Elemanlarının Bilgisayar Destekli Sonlu Eleman Yöntemiyle Analizleri (Sektör Dersi) | INM 585 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Mohammad Manzoor NASERY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında yapı elemanlarının sonlu elemanlar yöntemiyle farklı yüklemeler altında detaylı analiz edilmesi, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yapı elemanlarının performanslarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1. Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yapı Elemanların Çözümlenmesi 1.1. Sonlu Elemanlar Yöntemindeki Çözüm Yöntemleri
2. Bilgisayar Destekli Yapı Elemanların Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi 2.1. Çubuk elemanların Analiz Edilmesi 2.2. Kabuk Elemanların Analiz Edilmesi 2.3. Üç Boyutlu Katı Elemanların Analiz Edilmesi 2.4. Betonarme Elemanların Linear Olmayan Analizi 2.5. Sonlu Eleman Modellerinde Meshleme Teknikleri 2.6. Micro and Macro Modeling Principles |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sonlu Elemanlar Yöntemine Giriş ve Kullanım Alanları | |
2 | Sonlu Elemanlar Yöntemindeki Genel Çözümler | |
3 | Abaqus Programı Genel Bakaış ve Analiz Yöntemleri | |
4 | Programa veri girişi ve elde edilen sonuçların yorumlanması | |
5 | Abaqus Programı Yardımıyla Basit Kirişin Linear olarak Analiz Edilmesi (Çubuk Elemanı) | |
6 | Basit Kirişin Linear olarak Analiz Edilmesi (Katı Modelleme) | |
7 | Kabuk Elemanların Analizi (shell Elemanlar) | |
8 | Soğukta işlenmiş Çelik Profile 3 Noktadan Eğilme Analizi (shell Eleman) | |
9 | Yatay Yük Altında Çelik Çerçeve Sistemin Analiz Edilmesi (3D katı Model) | |
10 | Eksenel Basıç Altında Betonarme Kolonun Linear Olmayan Analizi(CDP Hasar Modeli) | |
11 | Karmaşık Geometrilerde Kullanılan Meshleme Teknikleri | |
12 | Kompozit Döşemenin Eğilme Analizi | |
13 | Tekrarlı Yatay Yük altında Kompozit Çerçevenin Analizi | |
14 | Mikro ve Makro Modelleme Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabisten yayınlanacak |
Ders Kaynakları | [1]. Reddy, J. N. (1993). An introduction to the finite element method. New York, 27. [2].https://jcr.guilan.ac.ir/mobile/article_1308.html [3]. ABAQUS/CAE v6.12 Programme, (2016) Dassault Systemes Simulia Corp. Providence, RI, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |