Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Oyun Çözümlemeleri | ITM 031 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Göstergebilim İletişim Araştırma ve Yöntemleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | BORA ÖZEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ASLI İGİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı, amacı, kazanımı ve kabaca 14 haftanın genel çerçevesini çizmek. | |
2 | Geleneksel Dijitale Oyun Kavramının tarihsel çerçevesi. Dijital Oyun üzerinden yapılan kuramsal tartışmaların anlatılması ve bunun üzerinden öğrencilerin hangi perspektifi niçin savunduklarını içeren münazara. | |
3 | Oyun mekanikleri ve öğelerinin anlatılması. Etkili öğelerin neler olduğunun saptanması ve münazara. | Örnek do gösterimleri ve konu bağlamında değerlendirme. |
4 | Dijital Oyunun sosyolojik ve psikolojik etkileri ve bunların oyuncu perspektifi üzerinden değerlendirilmesi. | Örnek do gösterimleri ve konu bağlamında değerlendirme. |
5 | Oyuncu tipleri ve öğrencilerin hangi oyuncu profil(ler)ine sahip olduğunun örnekler üzerinden tespiti. Dolayısıyla oyuncu profili, oyuncu tipleri üzerinden farkındalık oluşturma. | Örnek do gösterimleri ve konu bağlamında değerlendirme. |
6 | Dijital Oyunlara nasıl eleştirel bakılır? Öğrencinin salt kodlanan değil kodaçan olarak da nasıl konumlandırılır olduğunun anlatılması ve örnekler üzerinden inceleme. | Örnek do gösterimleri ve konu bağlamında değerlendirme. |
7 | Dijital Oyun çözümlemesi nasıl yapılır? Oyuncu perspektifi üzerinden çözümleme yolları nelerdir? Alt metin çözümlemeleri için göstergebilimsel çözümleme tekniği anlatımı. Örnekler üzerinden uygulama. | Örnek olarak birkaç görselden oluşan dijital oyun çözümleme ödevi verilir. |
8 | Örnek dijital oyun çözümleme ödevinin sınıf içinde birlikte değerlendirilmesi ve münazara. | Vize için örnek dijital oyun çözümleme (göstergebilimsel yöntem aracılığıyla) ödevi. |
9 | Vize Teslimi. | |
10 | Oyun öğeleri ve oyuncu üzerinde etkililiği üzerinden anlatım ve münazara. DO öğeleri üzerinden örnek inceleme.. | Dijital Oyunun öğeleri üzerinden incelemesi yapılmış ödev istemi. |
11 | Dijital Oyunun öğeleri üzerinden incelemesi yapılmış ödevin değerlendirilmesi. Öğrencilerin farklı yaklaşımları keşfi. | |
12 | Oyuncu perspektifi üzerinden dijital oyun çözümlemesi nasıl yapılır? Çözümlemede nelere dikkat edilir? | Ödev istemi. |
13 | Dijital Oyun ödevinin incelemesi, eksikliklerin belirlenmesi ve final proje ödevi için hazırlık. | Final proje ödevinin verilmesi. |
14 | Final proje ödevi önerilerinin değerlendirmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aarseth, Espen J.: ‘Computer Game Studies, Year One’, Game Studies The International Journal Of Computer Game Research, Vol.:1, No:1, July 2001. Binark, M., Bayraktutan G. S. ve Barış Fidaner, I. (2009). Dijital Oyun Rehberi: Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu, İstanbul: Kalkedon Yayınları.
Caillois, R. (2001). Man, Play and Games, çev: Meyer Barash, USA: University of Illinois Press
Coleman, B.(2011). Hello Avatar: Dijital Neslin Yükselişi, çev: Emrah Bilge, İstanbul: MediaCat Kitapları
Juul, J.( 2005). Half-Real Video Games beteen Real Rules and Fictional Worlds MIT Press
Abt, C. (2002). Serious Games. University Press of America
And, M. (2003). Oyun ve Bügü. _stanbul: Yapı Kredi Yayınları
Huizinga, J. (1995). Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İslevi Üzerine Bir Deneme İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Suits, B. (1995). Çekirge: Oyun, Yasam ve Ütopya. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Tüker, Ç. (2014). Video Oyunları Bir Sanat Formu Olabilir mi?. Saraydan Sokaga Oyun. F. Özyürek ve G. Özturanlı (Ed.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Winnicott, D. W. (2017). Oyun ve Gerçeklik. İstanbul: Metis Yayınları
Yengin, D. (2012). Dijital Oyunlarda Şiddet. İstanbul: Beta Basım.
Yazıcı, C. ve Kültür, C. (2016). Medya mı Yöntem mi? Bitmeyen Tartışma. İçinde: Öğretim Teknolojilerinin Temeli. Ed: Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş. Ankara: Pegem Akademi.
Zimmerman, E. ve Salen, K. (2004). Rules of Play: Game Design Fundamentals.
Cambridge: The MIT Press.
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|