Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Perakende Yönetim Stratejileri GBA 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı işletmelerin pazarda başarılı olmak ve rekabet avantajı sağlamak amacıyla kullandığı dağıtım kanalı ve perakendecilik stratejilerinin kavranması ve dağıtım kanalı ve perakendecilik konularının teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği,perakendeci kavramı, perakendeci türleri,  perakendecilik sektöründe rekabet ve perakende stratejileri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, mağaza planlama,  fiyatlandırma, tutundurma, e-perakendecilik ve perakendecilikte müşteri ilşkileri yönetimi kavramlarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Perakendeciliğin Tanımı ve Fonksiyonları
2 Perakendecilik Türleri
3 Tüketici Satın Alma Davranışları
4 Perakendecilikte Stratejik Pazarlama
5 Perakende Kuruluş Yeri Seçimi
6 Mağaza Planlama
7 Ürün Çeşitlerinin Planlanması
8 Vize Haftası
9 Perakendecilikte Satın Alma
10 Perakendecilikte Fiyatlandırma
11 Perakende İletişim Karması
12 Uluslararası Perakendecilik
13 E-perakendecilik
14 Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 Barry Berman, Joel R. Evans, Patrali Chatterjee, Retail Management, 2018, Pearson.                                                                                                                                                                                                                                Joachim Zentes, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Strategic Retail Management, 2017, Springer Gabler.
Michael Levy, Barton Weitz (2007), Retailing Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston.                                                                                                                                                                                                                                    Aydın, Kenan (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma.
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek.
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek.
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)