Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv | TMB 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kürdi makamı ve bu makamla ilgili akorların öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Kürdi makamındaki akor çevrimleriyle birlikte değişik ertervallerle solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akor çevrimlerini ve yan derece akorlarının duyumunu bilir | ||
2 | II. ve III. derece akorlarıyla ilgili solfej çalışmalarını yapar | ||
3 | Kürdi makamını tanır | ||
4 | Kürdi makamında dikte ve solfej yapar | ||
5 | Majör tonlarda 7. derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları yapar | ||
6 | Minör tonlarda 7. derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları yapar | ||
7 | Sekvens akorlarla ilgili solfej ve dikte çalışmaları yapar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönem konularının tekrarı | |
2 | Yan derece akorlarının duyumu ve II. derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
3 | II. Derece akorunun 1. çevrimi ile ilgili solfej çalışmaları | |
4 | Kürdi makamı ve solfej ve dikte çalışmaları | |
5 | III. dere akoru ile ilgili solfej çalışmaları | |
6 | Kırık kadans (VI. derece) ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
7 | Kürdi makamının anlatılması ve solfej-dikte çalışmaları | |
8 | Kürdi makamının anlatılması ve solfej-dikte çalışmaları | |
9 | Majör tonlarda yedinci derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
10 | Minör tonlarda yedinci derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
11 | Movable do ve solfej çalışmaları, geçiş ve işleyici melodi analizi | |
12 | Sekvens akorlar (marş armoni) ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
13 | Gecikme ve öncelem melodi analizi, yaratıcı yazma çalışmaları | |
14 | Ortaçağ kilise modları ve solfej çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |