| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I | TMB 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberler. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 7 | Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 8 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar | |
| 2 | Notalar ve ritmik değerler | |
| 3 | Notalar ve ritmik değerler | |
| 4 | Aralık bilgisi ( Teorik ve uygulamalı), Sol anahtarında 2/4,3/4 ve 4/4' lük ölçü değerleriyle çalışmalar | |
| 5 | Solfej, ve duyuş çalışmaları. | |
| 6 | Solfej, ve duyuş çalışmaları. | |
| 7 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. | |
| 8 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. | |
| 9 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
| 10 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
| 11 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 12 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 13 | Fa anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları. | |
| 14 | Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. Genel tekrar. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Muammer Sun, Solfej I. F. Fontaine, Rirtm ve Zaman Duygusunun Temelleri Muammer Sun/ Metin Munzur, Aralık Bilgisi Mine Mucur, Solfej Kitabı Nail Yavuzoğlu, Rölatif Absolut Kulak Eğitimi 1 ve Günlük Teknik Çalışmalar Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. | ||||||||||||
| 2 | Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. | ||||||||||||
| 3 | Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. | ||||||||||||
| 4 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | ||||||||||||
| 5 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder. | ||||||||||||
| 6 | Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberler. | ||||||||||||
| 7 | Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte eder. | ||||||||||||
| 8 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 | 
| Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 | 
| Ödev | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||