Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I TMB 101 1 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
2 Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
3 Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma,
4 Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma,
5 Seviyesine uygun parçaları deşifre eder. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma,
6 Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberler. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma,
7 Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte eder. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma,
8 Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar
2 Notalar ve ritmik değerler
3 Notalar ve ritmik değerler
4 Aralık bilgisi ( Teorik ve uygulamalı), Sol anahtarında 2/4,3/4 ve 4/4' lük ölçü değerleriyle çalışmalar
5 Solfej, ve duyuş çalışmaları.
6 Solfej, ve duyuş çalışmaları.
7 Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.
8 Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.
9 Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları
10 Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları
11 Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları.
12 Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları.
13 Fa anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları.
14 Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. Genel tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Muammer Sun, Solfej I.

F. Fontaine, Rirtm ve Zaman Duygusunun Temelleri

Muammer Sun/ Metin Munzur, Aralık Bilgisi

Mine Mucur, Solfej Kitabı

Nail Yavuzoğlu, Rölatif Absolut Kulak Eğitimi 1 ve Günlük Teknik Çalışmalar

Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir.
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 12 12
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6