| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | BCM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bitirme çalışması ile öğrencinin dört yıl boyunca aldığı eğitimin üzerine, öğrencinin kendi yeteneği doğrultusunda alana katkıda bulunacak ve öğrencinin bir alanda uzmanlaşmasını sağlayacak, akademik ve sanatsal bir çalışma yapması hedeflenir. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğine öğrenciyle birlikte, öğrencin kabiliyeti ve ilgisi doğrultusunda danışmanıyla birlikte karar verilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk müzik kaynaklarını genel olarak öğrenir. | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, | Ödev, Sözlü Sınav, |
| 2 | Konu ve konuya yakın alanlar hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Çalışma konu üzerinde uzmanlaşmıştır. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Çalışma konu üzerinde uzmanlaşmıştır. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konu Seçimi | |
| 2 | Konu Seçimi | |
| 3 | Konuyla ilgili literatür taraması | |
| 4 | Konuyla ilgili literatür taraması | |
| 5 | Konuyla ilgili literatür taraması | |
| 6 | Elde edilen bilgilerin analiz ve değerlendirilmesi | |
| 7 | Elde edilen bilgilerin analiz ve değerlendirilmesi | |
| 8 | Elde edilen bilgilerin analiz ve değerlendirilmesi | |
| 9 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
| 10 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
| 11 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
| 12 | Danışman ile birlikte okuma, inceleme, tashih ve değerlendirme | |
| 13 | Danışman ile birlikte okuma, inceleme, tashih ve değerlendirme | |
| 14 | Çalışmanın son halinin verilmesi, tamamlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Müzik Literatürü |
| Ders Kaynakları | Müzik Literatürü |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk müzik kaynaklarını genel olarak öğrenir. | ||||||||||
| 2 | Konu ve konuya yakın alanlar hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
| 3 | Çalışma konu üzerinde uzmanlaşmıştır. | ||||||||||
| 4 | Çalışma konu üzerinde uzmanlaşmıştır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 55 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 16 | 256 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 261 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||