Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Repertuvar Tsm I REM 221 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak.

Dersin İçeriği

Rast,Uşşak,Bayati,Hüseyni ve Hicaz  makamlarında şarkı formunda 2 zamanlıdan 7 zamanlıya kadar olan usullerle bestelenmiş eserlerin icraları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev,
2 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Sözlü Sınav,
4 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rast makamında semai usülünde eser (Dede Efendi)
2 Rast makamında semai usülünde eser (Erol Sayan)
3 Rast makamında yürük semai usulünde eser (Dede Efendi)-
4 Rast makamında düyek usülünde eser.(Abdülkadir Meragi ?)
5 Uşşak makamında yürük semai usülünde eseri.(Süleyman Erguner)
6 Bayati makamında yürük semai usülünde eser (Tabi Mustafa Efendi)
7 Hüseyni makamında nim sofyan ve sofyan usülünde eserler. (Sadeddin Kaynak)
8 Ara Sına
9 Tanburi Cemil Bey's hüseyni devr-i hindi.
10 Kaptanzade Ali Rıza Bey's hicaz nim sofyan.
11 Lemi Atlı's hicaz semai.
12 Bekir Sıdkı Sezgin's hicaz sofyan.
13 Dede Efendi's hicaz yürük semai.
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 40
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
3. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4