Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vııı (Bağlama) | CBA 408 | 8 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bağlama Çalgısının yörelere özgü icra tekniklerinin öğretilmesi amacıyla, Bağlama Düzeni, yöresel uslup ve tezene özelliklerini öğretme. |
Dersin İçeriği | Bağlama Düzeninde farklı pozisyon bilgilendirmeleri, aceliteye dayalı eser icraları, yöresel icra tekniklerinde eser örneklemeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağlama Düzeni pozisyon bilgisi çalışmaları | |
2 | Bağlama Düzeni perde ve nota yerlerine yönelik çalışmalar | |
3 | Bağlama Düzeni pozisyon bilgisi çalışmaları / Metronom Eşlikli | |
4 | Bağlama Düzeni 1 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
5 | Bağlama Düzeni 1 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
6 | Bağlama Düzeni 2 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
7 | Bağlama Düzeni 2 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
8 | Bağlama Düzeni 3 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
9 | Bağlama Düzeni 3 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
10 | Bağlama Düzeni 4 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
11 | Bağlama Düzeni 4 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
12 | Bağlama Düzeni 5 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
13 | Bağlama Düzeni 5 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
14 | Bağlama Düzeni Özelinde TRT Repertuvarı Deşifraj ve Tezene uygulama çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı, Kaynak Kişilere ait görüntü ve ses kayıtları, Bağlama Eğitimi Ders Notları (M.Kürşad Türkay) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |